۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۵۳۹
استاد حوزه علمیه:

فضای مجازی، محیطی مسموم و بسیار خطرناک است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصغری حسامیه گفت: چه فضای مجازی و دیجیتال، دجال باشد و چه نباشد، بسیار خطرناک است زیرا علاقه ما به فضای مجازی از علاقه ما نسبت به فضای حقیقی کاسته است و تنها یک درصد آن فایده دارد.
فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، استاد حوزه علمیه، بامداد امروز در مراسم احیای سومین شب قدر که در مسجد المهدی زاهدان برگزار شد، گفت: تمام برنامه‌های دشمن در آخرالزمان بر پایه بیدین کردن مردم استوار است.

 

وی ادامه داد: پیامبر فرمود سلام بر برادران ما در آخرالزمان که نادیده به ما ایمان آورده‌اند سپس ایشان از حوادث آن زمان خبر دادند به گونه‌ای که اصحاب شگفت‌زده می‌شدند.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه با اشاره به وضعیت خانواده در آخرالزمان از دیدگاه پیامبر اکرم، بیان کرد: ایشان تأکید داشتند که ازدواج سنت من است زیرا من به خانواده رنگ عبادت دادم، در یهودیت تحریف‌شده، زنان در ایامی که عذر شرعی دارند نجس محسوب می‌شوند آنان همچنین بر این باورند که برای رسیدن به خدا نباید ازدواج کرد.

 

وی افزود: بر اساس روایات برخی ویژگی‌های خانواده‌ها در آخرالزمان بیان شده است؛ قحطی غیرت یکی از این ویژگی‌ها است، مردان به عمد ناموس خود را در معرض دید نامحرم قرار می‌دهند و وقتی انحرافات جنسی در همسر رخ دهد مرد یا زن نسبت به آن بی‌تفاوت هستند، همسران در امور حرام از همسر یکدیگر اطاعت می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: بنا بر روایات در آخرالزمان زنا زیاد می‌شود آنچه امروز به عنوان جهاد نکاح در میان داعشی‌ها و وهابی‌ها رایج شده زنایی بیش نیست همچنین پیامبر فرمودند کم‌توجهی والدین نسبت به فرزندان سبب عدم تربیت دینی آنان می‌شود و برای والدین، امور دنیایی مهم‌تر از آخرت خواهد شد.

 

وی به مسأله دجال در آخرالزمان اشاره و عنوان کرد: برخی دجال را هم‌خانواده دیجیتال ماهواره و تلویزیون می‌دانند و برای این ادعا نیز دلایل روایی دارند در روایات آمده است که خورشید با دجال سیر می‌کند، دجال بلند ندا می‌دهد تا همه شرق و غرب عالم صدا را بشنوند از اینجا مشخص می‌شود که دجال یک انسان نیست.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه خاطرنشان کرد: چه فضای مجازی و دیجیتال، دجال باشد چه نباشد، خطرناک است برخی منابع می‌گویند 70 درصد طلاق‌ها در سال‌های اخیر مربوط به تلفن‌های همراه بوده است در واقع علاقه ما به فضای مجازی از علاقه ما نسبت به فضای حقیقی کاسته است حتی فضایی شده که به راحتی در آن دین را مسخره می‌کنند، فضایی بسیار خطرناک در کنار ماست و تنها یک درصد آن فایده است./831/پ202/ح

ارسال نظرات