۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۳۹۰۴
آیت الله نمازی مطرح کرد؛

ضرورت فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: فرهنگ آگاهی و اهمیت وجوب زکات در جامعه از سوی علما، خطبا، ائمه جمعه و نخبگان برای مردم بیان شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان و در ادامه سلسله مباحث زکات گفت: زکات به 9 چیز از جمله طلا و نقره، غلات اعم از گندم، جو، خرما و کشمش، اقلام ثلاثه یعنی چهار پایان، شتر، گاو و گوسفند واجب است.

 

وی با اشاره به این که پرداخت زکات اگر به یک سقف مشخصی که تعیین شده است رسید، پرداخت زکات واجب می شود یاد آور شد: نقدینگی اعم از دینار و طلا و نقره اگر به این حد و نصاب تعیین شده رسید زکات آن واجب است.

 

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به این که خداوند کسانی را که ترک فریضه الهی زکات می کنند را به شدت تهدید و وعده عذاب داده است گفت: یکی از آیاتی که افراد تارک الزکات را تهدید به عذاب کرده است آیات شماره 34 و 35 سوره توبه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: خداوند در این آیه به پیامبر اکرم(ص) خطاب می کند، افرادی را که طلا و نقره را ذخیره سازی می کنند و در راه خدا انفاق نمی کنند، یعنی زکات مال خود را پرداخت نمی کنند عذاب دردناکی در انتظار آنها است.

 

آیت الله نمازی، طلا و نقره را از نگاه خداوند و اولیای الهی دو فلز منحوس و محکوم و منزوی دانست و افزود: روز قیامت خداوند کسانی را که از طلا و نقره سرمایه ای را اندوخته و بایگانی و ذخیره سازی کرده اند و زکات آن را نپرداخته اند این طلا و نقره ای اندوخته شده، آنها را در آتش جهنم گداخته و به پیشانی و طرف راست و پشت بدن آنها می گذراند.

 

وی افزود: فرشتگان الهی به آنها خطاب می کنند این همان چیزی است که در دنیا ذخیره سازی کرده  و واجب الهی آن را که زکات است پرداخت نکردید، بنابراین الان طعم آن را بچشید. 

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: پیامبر در روایتی می فرماید، افرادی که دامپروری دارند و شتر گاو و گوسفند پرورش می دهند اما زکات مال خود را نمی دهند، روز قیامت حیواناتی که دارای سم، شاخ و نیش گزنده از سه جهت به صاحب مال حمله ور می شوند و او را آزار و اذیت می کنند و این آزار و اذیت ادامه دارد تا زمانی که خدا از حساب و کتاب همه انسان ها خارج شود.

 

آیت الله نمازی اظهار امیدواری کرد، فرهنگ آگاهی و اهمیت وجوب زکات در جامعه از سوی علما، خطبا، ائمه جمعه و نخبگان برای مردم بیان شود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: اگر فرهنگ زکات در جامعه عملیاتی شود همانگونه که در روایات آمده است، هیچ فقیری درجامعه توحیدی وجود نخواهد داشت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات