۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۲۰۲
مبلغان جهادی(69)

طرح سلمان به دنبال تربیت نوجوانان و جوانان تراز انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی ـ جهادی سفیر به بیان اهداف از برگزاری طرح سلمان فارسی پرداخت و گفت: هدف گروه تبلیغی ـ جهادی سفیر از برگزاری این طرح، تربیت مدیران نسل آینده انقلاب با رویکرد تربیت نوجوان و جوان تراز انقلاب اسلامی و با نگاه مدیریت جامعه اسلامی است.
گروه تبليغي جهادي سفير

حجت­الاسلام حسن بابانژاد، مدیر گروه تبلیغی ـ جهادی سفیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فعالیت­های این گروه در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برنامه­های این گروه در ماه مبارک رمضان، اردوی دانش­آموزی ویژه نخبگان است؛ طرح سلمان فارسی این گروه ویژه دانش­آموزان نخبه مناطق هدف مان در جنوب استان کرمان است که عموما این طرح در قالب اردویی انجام می­شود.

 

این مبلغ دینی اظهار داشت: اردوها معمولا در تابستان و در قالب دو اردو صورت می­گیرد؛ اولین اردو، اردویی یازده روزه بود و در ماه مبارک رمضان ویژه دویست نفر از دختران و پسران انجام شد؛ این اردو، تربیتی آموزشی بود که با حضور سی نفر از طلاب در قالب مربی در این برنامه همکاری داشتند.

 

وی درباره مباحث و موضوعات مطرح شده این گروه در اردوی برگزار شده تصریح کرد: این اردو در اردوگاه شهید باهنر شهر کرمان انجام شد و آموز­ش ها شامل سه سرفصل اعتقادات، احکام و سبک زندگی بود؛ بحث اعتقادات با سر فصل محبت خدا بود و در زمینه احکام، سر فصل تقلید و طهارت ارائه شد و در مسأله سبک زندگی که ویژه دانش آموزان دختر بود، بحث «دختر خوب از نگاه اسلام» در طول یازده روز ارائه شد.

 

حجت­الاسلام بابانژاد به فعالیت­های انجام شده این گروه در طول اردو اشاره کرد و گفت: در کنار مباحث آموزشی این اردو، برنامه­های تفریحی، جُنگ­های مختلف علمی و فرهنگی، برگزاری مسابقات و بازدید از اماکن تاریخی تفریحی شهر ماهان برگزار شد.

 

این مبلغ دینی با اشاره به مخاطبان این گروه خاطرنشان کرد: مخاطبان این دوره، دانش­آموزان نخبه مقطع دوم متوسطه اول(کلاس هشتم) از شش شهرستان عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، رودبارجنوب، منوجان و فاریاب بودند.

 

مدیر گروه تبلیغی ـ جهادی سفیر با اشاره به برنامه­های تابستان این گروه اظهار داشت: برنامه تابستان این گروه که برنامه­ای اردویی است، در اواخر مردادماه برگزار می­شود که ویژه دانش­آموزان نخبه است که اردوی تکمیلی این گروه به شمار می­رود و طی یک اردوی 7 روزه در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

 

وی درباره طرح سلمان فارسی تصریح کرد: طرح سلمان فارسی، طرحی 4 ساله است که دانش­آموزان را از کلاس هشتم جذب کرده و تا انتهای متوسطه دوم برگزار می­شود؛ سایر برنامه­های این گروه برای دانش­آموزان، در طول سال و با حضور مبلغان در مدارس صورت می­گیرد.

 

حجت­الاسلام بابانژاد به هدف از برگزاری طرح سلمان فارسی پرداخت و گفت: هدف گروه تبلیغی ـ جهادی سفیر از برگزاری این طرح، تربیت مدیران نسل آینده انقلاب با رویکرد تربیت نوجوان و جوان تراز انقلاب اسلامی و با نگاه مدیریت جامعه اسلامی است که این دانش­آموزان از سوی اداره آموزش و پرورش­های شهرستان­های هدف معرفی می­شوند و پس از انجام یک مرحله مصاحبه، جذب شده و برنامه­هایی در قالب اردویی یا حضوری برای دانش­آموزان ارائه می شود.

 

این مبلغ دینی یادآور شد: این دوره مثل برنامه­ریزی­های دانشگاهی انجام می­شود و واحدهای معرفتی برای آنها طراحی شده است که این واحدها در فرصت­های مختلف به تعداد گنجایش هر برنامه­ای برای دانش­آموزان برگزار می­شود.

 

مدیر گروه تبلیغی ـ جهادی سفیر با بیان این­که طرح سلمان فارسی تا سال آینده قابلیت اجرا در سطح کشوری را پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: این طرح یک کار پژوهشی دارد که بخشی از آن انجام شده و قسمت دیگر آن در حال انجام است و کمتر از یک سال آینده نسخه نهایی طرح با ساختار و محتوای آن جمع­بندی خواهد شد و طرحی است که قابلیت اجرا در سطح کشوری برای نخبگان با نگاه تربیت نسل آینده را دارد و آماده ارائه این برنامه به مجموعه­های مختلف فرهنگی هستیم./822/ت302/ف

ارسال نظرات