۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۴۶۲۰

حضور 350 هزار فلسطینی در مراسم احیای شب قدر در مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ نزدیک به 350 هزار فلسطینی در مراسم احیای شب قدر مسجد مبارک الاقصی شرکت کردند و به شب زنده داری در کنار این مسجد پرداختند.
احيا در مسجد الاقصي

به گزارش خبرگزاری رسا، نزدیک به 350 هزار فلسطینی ساکن قدس و اراضی اشغالی سال 48 فلسطین و استان‌های مختلف کرانه باختری در مراسم احیای شب قدر مسجد مبارک الاقصی شرکت کردند و به اقامه نماز تراویح، تلاوت قرآن و شب زنده داری در کنار این مسجد شریف پرداختند.

 

حرکت سیل خروشان روزه داران فلسطینی از استان‌های مختلف کرانه باختری به سمت مسجد مبارک الاقصی سبب شد که ایست بازرسی‌های نظامی احداث شده در ورودی های شهر اشغالی قدس و به ویژه بخش قدیمی آن روز شلوغی را پشت سر بگذارند و دروازه‌های مسجد الاقصی شاهد ورود گسترده شرکت کنندگان در مراسم احیای بیست و هفتمین شب ماه مبارک رمضان باشد.

 

در این میان، دایره اوقاف اسلامی قدس و تیم‌های مختلف آن به همراه هیات های پزشکی و درمانی و گروه‌های داوطلب فعالیت در مسجد الاقصی و محله‌های مختلف قدس و به ویژه بخش قدیمی آن، تلاش‌های گسترده‌ای را برای ساماندهی به این مراسم انجام دادند.

 

در همین راستا، دایره اوقاف اسلامی بیش از 150 هزار بسته غذایی در میان روزه داران مسجد الاقصی توزیع کرد و در عین حال، مغازه‌های بخش قدیمی قدس و بازارهای بزرگ آن نیز شاهد افزایش خرید و فروش توسط زائران مسجد الاقصی بودند.

 

این در حالی است که رژیم صهیونیستی مانند همیشه محدودیت‌های زیادی را بر سر راه ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجد الاقصی وضع کرده بود و از ورود زنان زیر 30 سال و مردان زیر 50 سال از کرانه باختری به قدس به منظور شرکت در مراسم احیای شب قدر در حرم شریف الهی جلوگیری کرد و تنها به تعدادی از شهروندان سالخورده فلسطینی اهل نوار غزه اجازه ورود به این مسجد را داد.


نظامیان رژیم صهیونیستی اطراف بخش قدیمی قدس را به محاصره خود درآورده و مانع از ورود خودروهای فلسطینی به این منطقه به استثنای اتوبوس‌های حامل نمازگزاران شدند و با انجام گشت زنی‌های متعدد از سوی گشتی‌های نظامی و پلیسی سعی کردند امنیت دیوار حائل را تامین کرده و جلوی ورود جوانان فلسطینی را بگیرند. آن‌ها همچنین موانع و ایست بازرسی‌های متعدد در خیابان‌ها و جاده‌های مختلف قدس احداث کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات