۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۷۴۶۴۰
کارشناس مسائل دینی:

ربا سبب نابودی زندگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: اگر کسی در زندگی خود مرتکب حرامی همچون ربا شود زندگی خود را نابود کرده زیرا از ربا خواری در قرآن و روایات نهی شده است.
ربا ،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام محمد ابراهیم دهقانی کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان، گفت: زکات دادن کار سخت و مشکلی نیست و همه مردم باید زکات مال خود را در روز عید فطر پرداخت کنند.

 

وی افزود: کسی که در زندگی خود نماز می خواند اما زکات یا خمس خود را نمی پردازد این نماز اهمیتی نخواهد داشت و انسان باید در طول زندگی دنیوی خود به واجبات دینی عمل کند تا در دنیا و آخرت شرمنده خدا نباشند.

 

حجت الاسلام دهقانی با اشاره به این که تسبیحات حضرت زهرا(ص) از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم سعی کنند که بعد از نمازهای واجب خود تسبیحات حضرت زهرا(ص) را فراموش نکنند.

 

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: کارهایی را که انسان می خواهد برای اسلام انجام دهد، باید در قرآن یا در روایات وجود داشته باشد و کاری که انسان بدون سند و مدرکی انجام می دهد فایده ای را به دنبال نخواهد داشت.

 

وی با توجه به آیه 125 سوره آل عمران در رابطه با لقمه حرام، تأکید کرد: اگر کسی در زندگی خود مرتکب حرامی همچون ربا شود زندگی خود را نابود کرده است زیرا از ربا خواری در قرآن و روایات نهی شده است.

 

حجت الاسلام دهقانی یادآور شد: ربای قرضی و ربای معامله ای از مصادیق ربا شمرده می شوند که انسان ها باید از این نوع رباها پرهیز کنند تا سبب موفقیت انسان در دنیا شود زیرا کسی که ربا را به زندگی خود وارد نکند، می تواند زندگی خوبی را برای خود رقم بزند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که راه هایی برای فرار از ربا وجود دارد، خاطرنشان کرد: شرکت، مضاربه، صنعت، تجارت، مساقات و دامداری، راه های فرار از ربا محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به این که بانک ها در کشور از مضاربه یا وکالت استفاده می کنند، بیان داشت: اگر بانک های کشور از راه قانون و شرع از سرما یه های مردم استفاده کنند این کار اشکال نداشته و اکثر مراجع هم قبول دارند.

 

کار شناس مسائل دینی اظهار داشت: انسان ها سعی کنند در زندگی خود ربا نگرفته و ندهند و تقوا را در هر کاری مقدم بدانند زیرا کسی که تقوا داشته باشد، دیگر کار حرام مرتکب نمی شود.

 

وی در پایان گفت: ثواب قرض بیشتر از صدقه دادن است و باید به کسی قرض بدهیم که اطمینان کامل را نسبت به آن فرد داشته باشیم./972/پ202/ب4

ارسال نظرات