۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۶۵۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی:

برگزاری کنسرت های مختلط راهکار ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که رسالت دانشگاه یک رسالت تربیتی و انسان سازی است، گفت: طبق رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب برگزاری کنسرت های مختلط راهکار ایجاد نشاط در دانشگاه‌های نیست بلکه باید با اندیشه‌های نو و جذاب در زمینه‌های مختلف اسلامی و علمی موجب ایجاد روحیه نشاط و بالندگی در دانشگاه‌ها شد.
حجت الاسلام محمد علي جعفري - مسؤول نهاد دانشگاه بيرجند

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به این‌که رسالت دانشگاه یک زسالت تربیتی و انسان سازی است، گفت: طبق رهنمود های اخیر رهبر معظم انقلاب برگزاری کنسرت های مختلط راهکار ایجاد نشاط در دانشگاه‌های نیست بلکه باید با اندیشه‌های نو و جذاب در زمینه‌های مختلف اسلامی و علمی موجب ایجاد روحیه نشاط و بالندگی در دانشگاه‌ها شد.


وی افزود: توقع از دانشگاه این نیست که یک محیط علمی به محیطی تبدیل شود که گاهی مسائل ابتذال و مشابه ابتذال در آن دیده شود، چرا که این موضوع با دیدگاه‌های اسلامی و انقلابی در تضاد مستقیم است.
 

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با دانشجویان اشاره کرد و گفت: معظم‌له از برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها انتقاد شدیدی کردند و معتقدند که جز غلط‌ترین کارها است که واقعا همین‌طور است.

 

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: در محیط دانشگاه نمی‌توان با این مسائل فضای نشاط ایجاد کرد بلکه راه‌های متعددی برای ایجاد نشاط وجود دارد که اگر میدان را به دانشجویان دهیم تا فضای طنز و تئاتر را فراهم کنند، زمینه این نشاط فراهم می‌شود و لازم نیست با اقدامات منفی و آسیب‌رسان از قبیل اردوهای مختلط و کنسرت‌ها نشاط به محیط دانشگاه برگردد.

 

وی اظهار کرد: اگر تاکنون اقداماتی مخالف و ناهمسو با رهنمودهای رهبری انجام شده است، قطعا این حرکت اشتباه است که باید تصحیح شود.


مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های استان، محیط‌ های دانشجویی را محیط‌هایی دارای رسالت علمی و تربیتی دانست و گفت: اگر اقداماتی خلاف رسالت دانشجویان انجام شود، خطر و آسیب است و می‌تواند دانشگاه را از مسیر صحیح، منحرف کند.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان‌ این که اجرای کنسرت و موسیقی و رشدِ آن در دانشگاه، دانشجو را از مسیر صحیح بازمی‌دارد و منحرف می‌کند تصریح کرد: با این اقدامات، دانشجو در مسیر علمی و تربیتی حرکت نمی‌کند که در نتیجه از تحصیل باز می‌ماند و به تربیت صحیح دینی نمی‌رسد.

 

وی انجام حرکت‌هایی که محیط دانشگاه را ناامن و ناسالم می‌کند را موجب واردآمدن آسیب کلان به دانشگاه دانست و ادامه داد: یکی از رسالت‌های نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه نسبت به مبانی نظام و انقلاب اسلامی، ترویج، توسعه و تحکیم مبانی اسلامی در محیط دانشگاه است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی اظهار کرد: اینگونه نیست که طلبه‌ای در دانشگاه و در نهاد رهبری حضور پیدا کرده باشد تا شاهد مسائلی باشد که دیدگاه‌های حضرت امام و مطالبات رهبری را کمرنگ می‌کند بلکه وظیفه خودش می‌داند نسبت به پیگیری این مطالبات تلاش کند تا اجرایی شود.

 

حجت الاسلام جعفری بابیان‌اینکه اجرای کار فرهنگی زمان‌بر است، گفت: گاهی آسیب‌هایی در دانشگاه اتفاق می‌افتد که این آسیب‌ها اجازه نمی‌دهد آن طور که انتظار است همه مطالبات رهبری در دانشگاه هااجرایی شود.

 

وی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره کرسی‌های آزاداندیشی یادآور شد: اگر کرسی‌های آزاداندیشی جایگاه خود را در دانشگاه‌ها پیدا کند، بسیاری از سؤالات نسل جوان پاسخ داده می‌شود و دانشجو، مسیر صحیح را پیدا می‌کند اما سرعت مورد انتظار در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی، وجود ندارد./968/ت302/ح

ارسال نظرات