۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۷۴۸۱۷

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزار جلسه هم اندیشی بانوان در کنگان، برگزاری ۳۰۰ حلقه معرفتی در مساجد و حسینیه های دشتستان و برگزاری مقابله خوانی سنتی در دیر از جمله برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان  گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت اقیانوس بی کرانی است که هر معتقد به امام قائم (عج) در حد بینش و دانش و تحقیقی که کرده از آن برداشت می‌کند، نگرشی درست به ظهور منجی موعود از سلاله پاک پیامبر اسلام (ص) و درک صحیح از معیار ها، ارزش ها و مسئولیت ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح خود و جامعه است، رابطه ای قوی و پایدار بر اساس رابطه ولایی، بین انسان و امام عصر(عج) ایجاد می‌کند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان اظهار داشت: جلسه هم اندیشی بانوان با موضوع مهدویت با حضور مریم فرجی مبلغه اعزامی از قم 23 تیر 94 ساعت 9 صبح با حضور تعدادی از مبلغات کنگان در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 

تقوا مستحکم ترین دژ در مقابل شیاطین است

حجت‌الاسلام حسین شیخی به همراه حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه شهربرازجان و حجت‌الاسلام سید ابراهیم شفقت پور رییس اداره اوقاف وامور خیریه دشتستان از برنامه های فرهنگی ماه مبارک رمضان در مسجد رسول اکرم(ص) بوشکان بازدید کردند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان در سخنان کوتاهی ضمن دعوت مردم خصوصاً جوانان به تقوای الهی، تقوا را مهم ترین و مستحکم ترین دژ درمقابل شیاطین برشمرد و افزود: ایمان به خدا همچون چراغی است که دل انسان را نورانی می‌کند و وجود او را از ظلمت ها و آلودگیها رهایی می بخشد.

 

درادامه حجت‌الاسلام سید ابراهیم شفقت رئیس اداره اوقاف وامور خیریه  شهرستان دشتستان دربیانات کوتاهی فضایل ماه مبارک رمضان را تشریح کردند.

 

برگزاری 300 حلقه معرفتی در مساجد و حسینیه های دشتستان

حجت‌الاسلام حسین شیخی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و با مشارکت روحانیون و فعالین فرهنگی شهرستان، 300 حلقه معرفتی در مساجد و حسینیه های شهرستان طی نیمه اول ماه مبارک رمضان برگزار شد.

 

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان  ادامه داد: حلقه های معرفتی در پایان جلسه ختم قرآن در مساجد و حسینیه ها برگزار می‌شود  و محورهای آن تشریح اعمال و فضائل ماه رمضان، نسل جوان و ولایت مداری، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بیگانه و بصیرت افزایی از محورهای برگزاری حلقه های معرفتی در این شهرستان است.

 

برگزاری مقابله خوانی سنتی در دیر

یکی از برنامه‌های سنتی قرآن‌خوانی در شهرستان دیر مقابله است که دارای قدمتی چندین ساله است که در این برنامه‌ها معمولا هر شب یک جزء از قرآن قرائت می‌شود که افراد حاضر در خواندن این یک جزء مشارکت می‌کنند.

 

امام جماعت مسجد المهدی (عج) دیر گفت: در این مسجد برنامه هایی از جمله قرآن خوانی،مسابقات فرهنگی و قرآنی، سخنرانی، دعای افتتاح هر شب برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل بحرانی در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن است و طبیعتاً مساجد می‌توانند بستر مناسبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مجالس و محافل قرآنی باشند.

 

وی در ادامه گفت: مساجد خانه اصلی فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌روند و والدین بایستی برای بهره بردن بیشتر فرزندان خویش از آثار و برکات ماه مبارک رمضان آنها را به مساجد رهنمون کنند./846/پ203/ح

ارسال نظرات