۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸
کد خبر: ۲۷۴۸۲۵

نهمین همایش استانی کتابت وحی در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین همایش استانی کتابت وحی با حضور خوشنویسان استان مازندران در آمل برگزار شد.
کتابت قرآن کريم توسط خوشنويسان سراسر کشور - تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نهمین همایش استانی کتابت وحی، سحرگاه امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، رییس شورای اسلامی شهر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خوشنویسان استان مازندران و هنردوستان در مجمتع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد.


محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این همایش با بیان این که خوشنویسانی از سراسر استان مازندران در این همایش حضور داشته و به کتابت قرآن کریم پرداختند، گفت: از برنامه های جنبی این همایش رونمایی از دومین قرآن کتابت شده به خط نستعلیق استاد محمدرضا خسروی و رونمایی از سومین قرآن کتابت شده به خط نسخ هنرمند فرهیخته احمد ناطقی بوده است.


وی تصریح کرد: مراسم بزرگداشت هنرمند پیشکسوت غلامحسین آبتین و مراسم یادمان هنرمند فقید مرحوم استاد علی چامه سرا صورت گرفته و نمایشگاه هنرهای تجسمی نیز دایر شده است.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با قدردانی از حمایت های شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل در برگزاری این همایش، افزود: رونمایی از قرآن اهمیت و حساسیت خاصی دارد که با سختی های وجود این کار در شهر آمل صورت می گیرد.


محمدی ادامه داد: در این همایش ششمین و هفتمین کتاب قرآن در سه سال گذشته در این شهرستان رونمایی می شود که نمونه و و ارزشمند است.


وی با بیان این که این رویداد بزرگ قرآنی، ارزشی و هنری بسیار ارزنده و والا است که باید به نحوی شایسته معرفی شود، گفت: سال های سال است که آمل میزبان همایش استانی کتابت وحی بوده که باید میزبان همایش ملی کتابت وحی باشیم.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل خاطرنشان کرد: به همت هنرمندان و حمایت های مسوولان استانی و شهرستانی می توایم همایش ملی کتابت وحی را برگزار کنیم که امیدداریم تا این امر پیگیری شود.


خسرو ابراهیم زاده، رییس شورای اسلامی شهر آمل در این همایش با بیان این که در دو سال گذشته قدم های کوچکی را برای خانواده بزرگ فرهنگ و هنر آمل برداشتیم، گفت: اگر امروز کاری انجام می دهیم به عنوان وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل است.


وی با اشاره به این که در سال 94 بودجه فرهنگی را برای شهر آمل مصوب کردیم تا گام های کوچکی در این حوزه برداشته شود، بیان داشت: اگر دلسوز شهر آمل هستید با ارائه پیشنهادات ما را همراهی کنید تا بهتر از گذشته بتوانیم گام برداریم.


ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان آمل نخستین تئاتر شهر شمال کشور در آینده نزدیک در این شهر افتتاح می شود.


رییس شورای اسلامی شهر آمل با بیان این که هر چه داریم از احترام به پیشکسوتان و بزرگان است، گفت: باید برای ارج نهادن به سلایق مردم در حوزه فرهنگ، هنر و ورزش در کنار دیگر عرصه ها شبانه روزی کار کنیم.


وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل آمادگی لازم برای برگزاری همایش ملی کتابت وحی را دارد که برنامه های لازم برای تحقق این امر تدوین شود.


ابراهیم زاده با بیان این که در مجموعه شورا دغدغه هایی داریم که باید باور فرهنگی در همه اعضا ایجاد شود، گفت: باید بودجه فرهنگی هدفمند هزینه شود تا با برنامه ریزی بتوانیم بودجه بیشتری را در این راستا داشته باشیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات