۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۹۴۸
آیت الله شبستری:

اخذ مالیات ریشه در مبانی دینی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان گفت: مالیات یک امر دینی و تکلیفی شرعی برای عموم است، پرداخت مالیات تکلیفی شرعی مانند نماز و روزه است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران و مسؤولان ادارات امور مالیاتی و امور اقتصادی و دارایی استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ مالیات در کشور موجب آبادانی، توسعه و پیشرفت کشور می شود.


امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌ که اخذ مالیات از حیاتی‌ترین مسائل اداره هر کشور و نظامی به شمار می آید، ادامه داد: اخذ مالیات ریشه در مبانی دینی دارد، واژه و عبارت زکات در کلام الله مجید تنها در غلات، حیوانات و سکه خلاصه نشده است، بلکه این امر حقوق واجب تمامی مسلمانان محسوب می شود.


وی با تأکید بر این‌که مالیات جزو دیون محسوب می شود و باید مانند خمس و زکات به موقع پرداخت شود، خاطرنشان کرد: مردم همانطور که خمس، زکات و زکات فطره خود را با رغبت و به موقع پرداخت می کنند باید نسبت به پرداخت مالیات نیز رغبت نشان دهند تا فرهنگ مالیاتی در کشور نهادینه شود.


آیت الله شبستری ادامه داد: مالیات یک امر دینی و تکلیفی شرعی برای عموم است، پرداخت مالیات تکلیفی شرعی مانند نماز و روزه است، همگان باید اهتمام جدی به پرداخت مالیات داشته باشند، محل مصرف مالیات نیز به مردم مشخص شود تا بدانند این مبالغ برای رفاه و آسایش مردم خرج می شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حمایت دولت از تولید داخل و مقابله با وادرات بی رویه گفت: اگر کار و تولید در کشور رونق داشته باشد، قطعا پرداخت مالیات از سوی تولیدکنندگان، صنعتگران، تجار، بازرگانان، اصناف و کسبه نیز راحت‌تر خواهد بود.


وی با تأکید بر این‌که در دریافت مالیات باید طبقات اقتصادی افراد در جامعه عادلانه رعایت شود، تصریح کرد: نباید در این امر نسبت به افراد کم بضاعت اجحاف و سخت گیری صورت گیرد، همچنین اخذ مالیات های سنگین از مشاغلی که به دلیل واردات بی رویه کالاهای خارجی در رکود هستند، خلاف انصاف است.


آیت الله شبستری در ادامه رونق اقتصادی را در گرو همدلی و همزبانی مردم و دولت دانست و گفت: در سایه همدلی و همزبانی دست یابی به نتایج مطلوب در زمینه های مختلف خارج از دسترس نیست و دلسوزی بیشتر مسؤولان را می طلبد./935/پ202/ش

ارسال نظرات