۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۷۵۰۱۲

نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله شبستری در تبریز اقامه می شود

خبرگزاری رسا ـ نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر میهن اسلامی در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز به امامت آیت الله مجتهدشبستری اقامه می شود.
نماز عيد فطر

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور تمامی مؤمنان و مردم متدین در نماز عید سعید فطر صورت گرفته است.

 


وی خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر همزمان با سراسر میهن اسلامی در محل مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در ساعت 8 صبح مطابق با اول شوال اقامه می شود.

 


حجت الاسلام تقی زاده افزود: قبل از نماز عید، قرائت قرآن و دعای پرفیض ندبه و سخنرانی انجام خواهد شد. با توجه به کثرت جمعیت با وضو بودن و همراه داشتن زیرانداز و مُهر و در صورت امکان یک دستگاه رادیو کوچک جهت استماع خطبه های نماز عید سعید فطر که جزئی از نماز است، تاکید می شود.

 


وی با بیان این‌که شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه نیز از تمامی نقاط شهر نمازگزاران را به مصلای امام خمینی(ره) تبریز و بالعکس انتقال خواهد داد و درهای مصلی نیز از ساعت 6 صبح باز است، گفت: محل اتصال و مسیر استقرار برادران نمازگزار از مصلی به خیابان های اطراف از سوی خیابان طالقانی، سه راه طالقانی، خیابان امام به طرف شرق تا میدان ساعت، تا میدان شهید بهشتی(خط جنوبی) است.

 


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که محل اتصال نمازگزاران برادر از خیابان امام به طرف غرب تا میدان شریعتی، میدان فجر و میدان قونقا(خط جنوبی) نیز خواهد بود، گفت: اتصال و محل استقرار خواهران از خیابان امام به طرف غرب تا چهار راه شریعتی، میدان فجر و میدان قونقا(خط شمالی) و همچنین خیابان امام (ره) به طرف شرق تا میدان ساعت، تا میدان شهید بهشتی(خط شمالی) و خیابان های فرعی منتهی به خیابان امام خواهد بود.

 


حجت الاسلام تقی زاده یادآور شد: قرار است فواصل بین صفوف برادران و خواهران با اهتمام و راهنمایی نیروی انتظامی و همکاری بسیجیان در محل های استقرار برادران و خواهران برقرار شود و نیز پیاده روها تا شروع نماز برای سهولت تردد باز نگه داشته شود و توصیه می شود که اول صف نماز را مراعات کنند.

 


وی خواستار حضور حداکثری مردم مؤمن و متدین استان در نماز عید سعید فطر شد و گفت: عید فطر آغاز بندگی خالصانه پس از یک ماه روزه‌داری و توجه به فضائل و دوری از رذائل است، به عبارت دیگر عید فطر با عنوان یوم الجوائز نیز شناخته می شود./853/ت302/ب4

ارسال نظرات