۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۷۵۲۷۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

احیای موقوفات رونق اقتصادی جامعه را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: اگر حق و حقوق موقوفات به درستی ادا شود، برکات زیادی عاید جامعه خواهد شد.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در نشست بررسی مشکلات مربوط به موقوفات شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: سیاست کلی سازمان اوقاف و امور خیریه عمل طبق نیت واقفان است.

 


وی با بیان این‌که احیای موقوفات تصرف و غضب شده یکی از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف است که نیازمتد تعامل و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و قضایی است، گفت: اگر حق و حقوق موقوفات به درستی ادا شود، برکات زیادی عاید جامعه شده و در غیر این صورت حق و حقوق همه افراد جامعه ضایع می شود.

 


حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که احیای موقوفات رونق اقتصادی در جامعه به دنبال دارد، تصریح کرد: احیای موقوفات مهم ترین دغدغه اوقاف و امور خیریه است که این امر نیازمند همکاری بیشتر مسؤولان در جهت احیای موقوفات در شهرستان هاست.

 


وی با اشاره به این‌که مشکلات مربوط به موقوفات و امور خیریه با ایجاد نمایندگی در شهرستان عجب شیر مرتفع می شود، افزود: حل برخی مشکلات از جمله مشکلات مسجد بین راهی، تجهیز اداره و توجه به امامزادگان و مساجد این شهرستان در برنامه این اداره کل قرار دارد.

 


همچنین ابراهیم طاهری، فرماندار عجب شیر در سخنانی با تأکید بر لزوم راه‌اندازی هرچه سریع‌تر اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان اظهار داشت: راه اندازی این اداره موجب رفع مشکلات مربوط به موقوفات می شود، نبود این اداره در این شهرستان موجب بروز مشکلات برای مردم در خصوص امور مربوط به موقوفات و خیریه شده است.

 


وی خواستار توجه اداره کل اوقاف و امور خیریه به بازسازی مسجد علی بن ابیطالب(ع) این شهرستان شد و اظهار کرد: مساجد و امامزادگان این شهرستان مشکلات زیادی دارد که باید نسبت به رفع آن ها اقدام شود و نبود اداره اوقاف و امور خیریه موجب شده تا مردم و اعضای هیات امنای مساجد برای انجام امور و اخذ یک امضای ساده به شهرستان همجوار یا مرکز استان سفر کنند.

 


طاهری، با تأکید بر رفع مشکل سند مالکیت سه روستای تجرق، مهماندار و ینگنجه این شهرستان، ادامه داد: مردم این روستاها به علت موقوفی بودن این زمین ها نمی توانند از وام های بنیاد مسکن برای مقاوم سازی خانه های خود استفاده کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات