۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۲۷۵۶۴۹

انتشار دویست و پنجاه و دومین شماره ماهنامه پوپک

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک 252

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 252 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه تیر‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «من اولین هستم»، «حکایت‌های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک‌جان»، «جدول»، «داستان»، «سرگرمی» و «حیوانات در قرآن» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «بفرمایید نوش جان!»، «یخچال»، «داستان ترجمه»، «زنگ کتاب»، «سفرهای من»، «یادگار ماه»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «باغچه کوچک»، «فیلو+ قصه‌هایش»، «مسافران بهشت»، «از شنبه تا جمعه» و «میزگرد بچه‌ها» اشاره کرد.

 

در ذیل بخشی با عنوان مسافران بهشت داستانی‌هایی از زندگی سردار شهید محمدابراهیم همت آمده که می‌خوانیم: «هنوز به دنیا نیامده بود که زائر کربلا شد. آن قدر دوست‌داشتنی بود که پدر با دیدنش خستگی را فراموش می‌کرد. هم نام خانوادگی‌اش همت بود و هم همت بالایی داشت. به خاطر شجاعتش همیشه کارهای سخت را به گردن او می‌انداختند. هر کاری را به شرط رضای خدا انجام می‌داد. فرمانده بود؛ اما می‌گفت من خاک پای بسیجی‌ها هم نمی‌شوم.

 

درسش که تمام شد، به سربازی رفت و دو سال خدمت کرد. وقتی به شهر خودش برگشت در یکی از مدرسه‌های شهر، معلم تاریخ شد. خیلی امام خمینی را دوست داشت و تا پیروزی انقلاب همراه با مردم با رژیم شاه مبارزه کرد. با شروع جنگ تحمیلی هم به جبهه رفت تا از انقلاب و کشورش دفاع کند.

 

نیمه‌ای از شب گذشته بود. همه سربازها در سنگرهایشان خواب بودند؛ اما انگار از جایی صدای آب می‌آمد! آرام از سنگر بیرون رفتم تا ببینم چه خبر است. نزدیک تانکر آب که رسیدم، دیدم فرمانده حاج همت، دارد آرام و بی سر و صدا ظرف‌های غذا را می‌شوید.

 

جنگ بالا گرفته بود. عملیات خیبر بود که حاجی با موتور جلو رفت تا از اوضاع باخبر شود. ناگهان در بین راه گلوله توپی نزدیکش منفجر شد. گرد و غبار که خوابید، او دیگر شهید شده و به آسمان‌ها پر کشیده بود.

 

شهید محمدابراهیم همت در 12 فروردین‌ماه 1334 در شهرضا استان اصفهان چشم به جهان گشود و در سال 1362 در سن 28 سالگی در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل شد. مقام این شهید به اندازه‌ای است که شهید آوینی درباره این شهید گفته است: من هرگز اجازه نمی‌دهم که صدای حاج همت در درونم گم شود. این سردار خیبر قلعه قلب مرا نیز فتح کرده است».

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «یک شعر، یک ضرب‌المثل»، «دوستان خوب پوپک»، «سرگرمی»، «بچه‌ها نقاشی»، «کبوتر نامه‌رسان»، «روزهای نو»، «بچه‌ها خبر»، «من قدیمی‌ام» و «در باغ نهج‌البلاغه» به چشم می‌خورد.

 

در باغ نهج‌البلاغه عنوان موضوع دیگری از این ماهنامه است که ذیل آن می‌خوانیم: « یک بار دوستم توی مدرسه از من پرسید آیا پانصد تومان داری به من قرض بدهی؟ گفتم نه ندارم! اما داشتم ، دلم نمی‌آمد به او بدهم. او می‌خواست با آن پول، برای خودش کلوچه بخرد. من حالا از کار خودم خیلی پشیمان هستم. کاش به او دروغ نگفته بودم! حضرت علی علیه‌السلام در کتاب نهج‌البلاغه می‌فرمایند: بدترین سخن، دروغ‌گویی است».

 

دویست و پنجاه و دومین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه تیر‌ماه 1394 در 68 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات