۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۷۵۶۹۹
عضو کمیساریای حقوق بشر عراق:

شیعیان عراق هدف اصلی داعش هستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از اعضای شورای کمیساریای عالی حقوق بشر عراق به بررسی جنایت‎های داعش علیه شیعیان پرداخت و تصریح کرد که داعش، شیعیان را مورد هدف جنایت‎های خود قرار داده است.
فاضل الغراوي، عضو شوراي کميسارياي عالي حقوق بشر در عراق اسپايکر - داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فاضل الغراوی، عضو شورای کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق، امروز طی گزارشی به بررسی اقدامات جریان تروریستی داعش در این کشور پرداخت و گفت: داعش از زمان ورود به عراق مناطق شیعه نشین را مورد هدف اقدامات تروریستی خود قرار داده است.


وی افزود: جریان تروریستی داعش با انفجار ماشین‎های بمب‎گذاری شده و حمله‎های انتحاری انسان‎های بی‎گناه بسیاری را اعم از زن و کودک را فقط به جرم تشیع قلع و قمع کرده است.


عضو شورای کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق تصریح کرد: قلع و قمع 1734 تن از دانشجویان شیعه در اسپایکر، 623 تن از زندانیان شیعه بادوش در موصل، 67 تن در منطقه ترکمان، قتل 15 زن با برق و دفن تعداد بسیاری از آنان در گور‎های دسته جمعی بخشی از جنایت‎های داعش علیه شیعیان است.


وی ادامه داد: بسیاری از حمله‎های تروریستی داعش با ماشین‎های بمب‎گذاری شده در مناطق شیعه نشین مانند شهر صدر، کاظمین، حریة، کرادة و غیره بوده است. آخرین جنایت داعش در عید فطر امسال در وسط بازار شهر خان بنی سعد در استان دیاله رخ داد که منجر به کشته شدن 125 تن از شیعیان این منطقه شد
./994/ب903/د

ارسال نظرات