۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۲۷۵۷۸۵
استاد حوزه علمیه بابل:

شورای نگهبان حافظ آرمان ها و ارزش اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بیان اهمیت جایگاه نهاد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نبض نظام، حافظ امنیت، شرعیت و قانونیت نظام جمهوری اسلامی است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع اعضای شبکه نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در بخش بابلکنار با بیان اهمیت جایگاه نهاد شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان نبض نظام، حافظ امنیت، شرعیت و قانونیت نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: شورای نگهبان عماد ملت و دین و باعث اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است زیرا تا این نهاد کارکرد خود را بر اساس قانون اساسی به دقت انجام دهد آسیبی به نظام اسلامی وارد نمی شود.

 

مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه به تاکید امام راحل در خصوص جایگاه نهاد شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: امام راحل تا جایی از این شورا تعریف و تمجید کردند که مخالفت با این شورا را مخالفت با شرع و قانون اعلام فرمود.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان حافظ دست آوردهای نظام و باعث تضمین و تامین امنیت نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام بابائیان به وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی پرداخت و تصریح کرد: مطابقت قوانین مجلس با شرع مقدس، مطابقت مصوبات مجلس با قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی چهار وظیفه عمده و مهم شورای نگهبان است.

 

وی با بیان این که شورای نگهبان رسمی ترین و اطمینان بخش ترین دستگاه نظام است، خطاب به دست اندرکاران این نهاد گفت: نباید گذاشت عده ای برای بدست آوردن مطامع خود این شورا را مورد آماج توطئه خود قرار دهند و به تخریب خدمت گذاران صدیق این نهاد بپردازند.

 

امام جمعه بابلکنار به هجمه و فشارهایی فتنه گران در انتخابات 88 بر شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: عوامل فتنه که در سال 88 با رمز تقلب سعی بر  فشارهای زیاد بر شورای نگهبان و متهم کردن خدمتگذاران صدیق این نهاد در سراسر کشور داشتند، امروز هم قصد دارند تا جنجال آفرینی این نهاد را وادار به پذیرش خواسته های خود کنند.

 

وی افزود: نباید گذاشت که افرادی که صلاحیت ورود به عرصه انتخابات و قرار گرفتن در مصدر تصمیم گیری نظام را ندارند، از فیلتر های قانونی رد شوند و با جنجال آفرینی تبلیغاتی علیه نهاد شورای نگهبان بپردازند.

 

حجت الاسلام بابائیان ضمن تقدیر از تلاش های اعضای شبکه نظارت انتخابات خاطرنشان کرد: شبکه نظارتی شورای نگهبان به عنوان یک شبکه مردمی متشکل از افراد متعهد، متدین، امین و دلسوز نظام است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات