۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۷۵۹۰۸

دیده بان اسلامی هراسی از ۲۷۴ حمله به مسلمانان فرانسه در مدت ۶ ماه خبر داد

خبرگزاری رسا ـ دیده‌بان اسلام‌هراسی وابسته به شورای مسلمانان فرانسه نسبت به افزایش تهدیدها و حملات اسلام‌هراسانه در این کشور هشدار داد.
فرانسه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان اسلام‌هراسی فرانسه اعلام کرد که این حملات در شش ماه اول امسال (سال جاری میلادی) نسبت به سال گذشته 4 برابر شده است.


عبدالله ذکری، رییس دیده‌بان اسلام‌هراسی شورای مسلمانان فرانسه در بیانیه‌ای گفت: بنابر آمارهای وزارت کشور فرانسه تعداد تهدیدها و حملات علیه مسلمانان به 274 مورد در نیمه اول سال 2015 رسیده است، در حالی که این عدد در مدت مشابه سال قبل 72 مورد بود.


وی اضافه کرد: این در حالی است که این اعداد و ارقام منعکس‌کننده میزان واقعی تهدیدها و حملاتی که علیه مسلمانان در فرانسه صورت می‌گیرد نیست، زیرا بسیاری از مسلمانان حملاتی را که علیه آنان صورت می‌گیرد، به پلیس گزارش نمی‌دهند.


ذکری گفت: سرعت رشد اقدامات اسلام‌هراسانه در فرانسه به ویژه پس از حملات تروریستی ژانویه (دی ماه) در پاریس، به شدت در حال افزایش است.


وی همچنین مقصر دانستن مسلمانان برای حملات تروریستی پاریس را به شدت محکوم کرد.


ر
ئیس دیده‌بان اسلام‌هراسی فرانسه در ادامه، سیاستمداران فرانسوی را به خاطر بی‌تفاوتی در قبال حملاتی که علیه مسلمانان صورت می‌گیرد و نشان ندادن عکس‌العمل مناسب محکوم کرد.


وی همچنین برخی سیاستمداران فرانسوی را به خاطر حضور مکرر در سخنرانی‌های تحریک‌‌آمیز مورد انتقاد قرار داد.


بیش از 5 میلیون نفر از جمعیت فرانسه پیرو اسلام هستند و این کشور بیشترین تعداد مسلمانان را در میان کشورهای اروپای غربی دارد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات