۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴
کد خبر: ۲۷۵۹۸۴
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

پرورش انسان های درون گرا در خانواده های تک فرزندی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، گریزان شدن تک فرزندها از جامعه و عدم ارتباط و معاشرت با دیگران را از جمله عوامل تاثیر گذار در خانواده های کوچک قلمداد کرد و گفت: تاثیر این عوامل بر روی فرزند آنها را به پرورش افرادی درون گرا سوق می دهد.
حجت الاسلام حامد عماد پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور استاد حوزه و دانشگاه سه شنبه شب در هفتمین شب ویژه برنامه زندگی به رنگ خدا در پارک جوان شهرستان کاشان از تک فرزندانی که در خانواده های کوچک زندگی می کنند به عنوان انسان های درون گرا یاد کرد و گفت: فرزندان در چنین خانواده های به درون گرایی می رسند و بسیاری از معاشرت های رفتاری را به خوبی یاد نمی گیرند.

 

وی، احساس تنهایی این گونه فرزندان در خانواده های کوچک را دارای آسیب های اجتماعی فراوانی دانست و گفت: تنهایی فرزند در خانواده، او را مجبور به رسانه ای کردن می کند تا به وسیله این جعبه جادویی اوقات خود را پر کرده و مدت طولانی از وقت خود را صرف آن کند.

 

 حجت الاسلام عماد پور با اشاره به این که پناه بردن به مسائلی که ضد تربیت نباشد، تربیت آفرینی هم نمی کند گفت: برخی مواردی که فرزند خانواده با آن سرگرم می شود نه تنها در تربیت آن تاثیری ندارد بلکه موجب اتلاف وقت او نیز می شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آور شد: لوس شدن و پرتوقع شدن تک فرزندها در خانواده های کوچک می تواند در آینده به خانواده ها آسیب های جبران ناپذیری را وارد کند.

 

وی، نقش تک فرزندها در خانواده ها را نداشتن عمه، خاله، دایی و عمو برای نسل های آینده دانست و گفت: تک فرزندی می تواند نسل های بعدی را به کلی از داشتن نزدیکان محروم و حتی منقرض کند.

 

حجت الاسلام عماد پور با اشاره به تفاوت نسل قدیم و جدید و سبک زندگی آنها یاد آور شد: در حال حاضر یک ششم نرخ باروری در ایران کمتر از نرخ جانشینی شده و نسل جوان روبه پیری می رود.

 

این کارشناس مذهبی، به نقش والدین در خانواده های کوچک و آسیب هایی که به آنها وارد می شود اشاره کرد و گفت: متزلزل شدن بنیان خانواده و بالا رفتن سن والدین، خانواده ها را دچار مشکل می کند که باید به طور کلی آینده نگر بود.

 

شایان ذکر است، ویژه برنامه های زندگی به رنگ خدا با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون تخصصی عقائد اسلامی مولی الموحدین(ع) و مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان  تا 3 مرداد ماه  همراه با برنامه های متنوع دعای فرج دسته جمعی از سوی خانواده ها، مسابقه و نمایش طنز در پارک جوان این شهرستان برگزار می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات