۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۶۰۱۵
آیت‌الله حائری شیرازی مطرح کرد؛

تعبد منهای تعقل ویژگی گروه‌های تکفیری/ نداشتن قدرت تعقل و تواضع تقلید، مشکل دوران غیبت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: نداشتن قدرت تعقل کافی و تواضع تقلید مشکل دوران غیبت است یعنی مردم نه خود قدرت تعقل بر امر الهی دارند نه از اولیای او پذیرش می‌کنند.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری و استاد اخلاق پیش از ظهر امروز در همایش دوره خط امام سازندگی که در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: شما وقتی مختصات نقاط یک منحنی را داشتید می‌توانید معادله آن را نوشته یا کشف کنید و منحی آن را از منهای بی‌نهایت تا به علاوه به نهایت ترسیم کنید، مختصات انقلاب نیز برای ما پیام‌آور و الهام‌آور است.

 

وی افزود: انقلاب بنی‌اسرائیل علیه مستکبران آن زمان یعنی فراعنه مانند امروز ما است آن روز مستکبران می‌خواستند نسل موحدین بنی‌اسرائیل را براندازند امروز نیز برنامه مستکبران کمتر از نسل‌کشی نیست اما وقتی مجرد نسل یعنی قبطی و سبطی مطرح است فرعونیان پسران بنی‌اسرائیل را کشته و دختران را برای ادامه نسل خود زنده نگه می‌دارند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وقتی این نسل‌کشی به دوره ما می‌رسد نسل کشی مجرد نیست بلکه جنگ فرهنگی مطرح است دختر و پسر فرهنگی غیر از دختر و پسر نژادی است.

 

از نظر استکبار جهانی در جنگ فرهنگی امروز هر کس دارای فرهنگ باشد محکوم به حذف است

آیت‌الله حائری شیرازی افزود: در جنگ فرهنگی هر کس حاوی فرهنگ باشد محکوم به حذف است اما هر کس قابل استحاله باشد و فرهنگ استکبار را بپذیرد آنها را جذب می‌کنند اینجا دیگر دختر و پسر معنا ندارد زن یا مرد حاوی فکر و فرهنگ محکوم به حذف است بنت‌الهدی صدر را صدام زیر شکنجه می‌کشد زیرا او دارای فرهنگ است اگر چه که زن باشد.

 

این استاد اخلاق گفت: آمریکایی‌ها امروز هرکس را که قابل خرید یا جذب شدن نباشد حذف می‌کنند و برای آنها فرقی ندارد که ما باشیم، القاعده، طالبان، بوکوحرام، النصره یا داعش باشد هر کس گوش به فرمان آنها نباشد باید حذف شده و از بین برود.

 

فتنه 88 زاویه افراد استحاله‌پذیر از رأس نظام بود

وی افزود: اگر در کشور ما هم کسانی باشند که استحاله‌پذیر بودن خود را در مقابل دشمن نشان دهند آنها روی این استحاله سرمایه‌گذاری می‌کنند شاید اینگونه افراد در ابتدا زاویه کمی با رأس داشته باشند اما با سرمایه‌گذاری دشمن به مرور این زوایه افزایش می‎‌یابد و مانند فتنه 88 را به وجود می‌آورد.


 

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شما ممکن است برخی از حوادث را خوب تحلیل کرده، راه عبور آن را خوب پیدا کنید و بدون زاویه پیش روید اما برخی از حوادث ممکن است از هضم و قدرت تعقل شما خارج باشد اگر بتوانید از تعبد استفاده کنید باز می‌توانید بدون زاویه در مسیر درست خود باقی بمانید.
 


نداشتن قدرت تعقل کافی و تواضع تقلید مشکل دوران غیبت است

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که گاهی انسان نه قدرت تحقیق کافی و نه تواضع تقلید دارد، افزود: نداشتن قدرت تعقل کافی و تواضع تقلید مشکل دوران غیبت است یعنی مردم نه خود قدرت تعقل بر امر الهی دارند نه از اولیا او پذیرش می‌کنید.

 

استاد اخلاق اسلامی اظهار داشت: قرآن می‌گوید اگر شما برگردید ما نیز برمی‌گردیم امروز مشکل برگشتن امام زمان نیست بلکه مساله و مشکل اصلی برگشتن مردم به این اصل است که اگر خود نمی‌توانند تعقل کافی داشته باشند حداقل تواضع تقلید از اولیای الهی را داشته باشند تا زمانی که مردم به این حقیقت نرسند آمدن امام زمان(عج) دردی از جامعه انسانی درمان نمی‌کند.

 

جهادگران تعقل را با تعبد پوشش دهند

وی خطاب به مسؤولان جهادگر ابراز کرد: شما جهادگران برای کارهای فرهنگی تلاش می‌کنید بنابراین مردم را طوری بسازید که تعقل را به وسیله تعبد پوشش دهند، زیرا تعقل و تعبد بدون یکدیگر سبب زاویه شخص از راس می‌شود.

 

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: داعش و امثال آنها تعبد منهای تعقل دارند که به اینجا رسیده آنها اسلام و قرآن منهای اهل‌بیت(ع) هستند همین قرآن اگر اهل‌بیت(ع) را از آن برداری داعش از آن خارج می‌شود زیرا هر کس می‌تواند برداشت خود را داشته باشد.

 

امام زمان به عنوان جریان تحمیلی وارد عالم نمی‌شود

آیت‌الله حائری شیرازی گفت: خداوند حبل‌الله را در غدیر برای مردم مشخص کرد اما مردم خود آنها را کنار زدند امام زمان(عج) به عنوان جریان تحمیلی وارد عالم نمی‌شود همانگونه که مردم ما از ورود امام راحل استقبال کردند باید از آمدن امام زمان(عج) نیز استقبال شایان داشته باشند.

 

وی با اشاره به این‌که قیام انبیا و اولیای الهی برای براندازی اکراه از دین الهی است، ابراز کرد: شما جهادگران با کار فرهنگی دو چیز «قدرت تحقیق» و «تواضع تقلید» را پیش ببرید یعنی انسان‌ها باید در آنچه می‌دانند محقق بوده و در آنچه نمی‌دانند تسلیم امر الهی باشند این دو اساس کار فرهنگی است.

 

مومنان باید اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشند

استاد اخلاق با اشاره به آیه «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» گفت: شما در دوران 8 سال دفاع مقدس و تسخیر لانه جاسوسی یا در سوریه اشداء علی الکفار خود را نشان دادید که نشان آن شهدای غواص شما است اما آثار رحماء بینهم خود را نیز باید نشان دهید.

 

وی با اشاره به این‌که اگر دو مومن همدیگر را در آغوش بگیرند گویا خدا را در آغوش گرفتند، افزود: در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال همدلی و همزبانی نامیده باید بین تمام کسانی که نماینده امام زمان(عج) یعنی مقام معظم رهبری را قبول دارند برای پیشبرد کارهای انقلابی و جهادی خود انس و الفت باشد./807/پ202/ب4

ارسال نظرات