۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۷۶۶۲۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

هشتم شوال مصادف با سالروز تخریب بقیع، اتفاقی تلخ در تاریخ بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: هشتم شوال سال 1344 هجری قمری مصادف با سالروز یک اتفاق تلخ در تاریخ بشریت است که در این روز قبرستان بقیع که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می‌آید، به دست وهابیان تخریب شد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان ظهر امروز  همزمان با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: هشتم شوال سال 1344 هجری قمری مصادف با سالروز یک اتفاق تلخ در تاریخ بشریت است که در این روز قبرستان بقیع که بخش مهمی از تاریخ اسلام را در خود جای داده و کتاب بزرگ و گویایی از تاریخ مسلمانان به شمار می‌آید، به دست وهابیان تخریب شد.

 

وی افزود: از ابتدای طلوع اسلام تاکنون جمعیتی کوردل و نادان با غصب خلافت، تلاش فراوانی برای ناکام گذاشتن حرکت انقلابی پیامبراکرم(ص) کردند که تحقق این حرکت ضد اسلامی با کنار گذاشتن امامت و ولایت از جامعه اسلامی صورت گرفت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به این که دشمنان با ترور شخصیت و شخص ائمه سعی در تضعیف اسلام ناب محمدی می کردند یاد آورشد: این جمعیت نابخرد و جاهل و افراطی پس از شهادت ائمه معصومین هم حرکت کور خود را دنبال کرده و در چندین مرحله اقدام به تخریب قبور مطهر و منور ائمه کردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی، حرم مطهر ائمه اطهار(س) را محل اتصال انسان های خداجو و محل اتصال با حقیقت اسلام ناب دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم به حقیقت و سرچشمه اسلام ناب، اسلام عدالتخواه و اسلام ظلم‌ستیز دست نیابند و از سوی دیگر با تخریب پشتوانه تاریخی اسلام و اسناد آن، در واقع اسلام ناب را محو کنند، به تخریب و بی‌احترامی به قبور ائمه بقیع، قبور ائمه در سامرا، و قبور صحابه خاص پیامبر(ص) روی آوردند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: وهابیان از این امر غافل ماندند که تخریب قبور ائمه، سبب ارادت بیشتر شیعیان و به‌عنوان نماد مظلومیت و سند حقانیت ائمه(س) در سراسر جهان شد.

 

حجت‌الاسلام حسینی اجتماع بزرگ شیعیان در کربلا و شکوه اجتماع بیست میلیونی زائران در اربعین حسینی را تأییدی بر این مدعا دانست و یاد آورشد: با توجه به  تهدید مکرر داعش مبنی بر ایجاد ناامنی و کشتار زائران حسینی، این اجتماع هر سال از سال قبل پرشکوه تر برگزار می‌شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان با اشاره به این که دشمنان اسلام اگر از خشم مسلمانان نمی ترسیدند بارگاه پیامبر اسلام را نیز تخریب می کردند، افزود: امروز رسالت گروه داعش در کشورهای اسلامی پس از کشتار مسلمانان، تخریب قبور صحابه خاص پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(س) است.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: تخریب قبور ائمه بقیع مربوط به یک مذهب نیست بلکه مربوط به تمام اسلام است، از این روا بیداری، وحدت و هوشیاری همه مسلمانان برای مقابله با این تهدید جدی و ضروری است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: همه‌ مسلمانان، اعم از شیعه و سنی و مذاهب مختلف، لازم است در این روز، جنایات وهابیت و زاییده آن داعش را محکوم کنند و همه با هم تجدید بنای این مشاهد عزیز و احیای سوابق درخشان اسلام را مطالبه و نسبت به بزرگداشت واقعه تلخ تخریب بقیع اقدام کنند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات