۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۷۹۰
محقق و پژوهشگر تاریخ:

بدعت های وهابیت ناشی از توطئه انگلستان است

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر تاریخ با بیان اینکه در تمام فرق اسلامی نبش قبر حرام است، گفت: وهابیت، با توطئه انگلستان یک بدعت‌آمیزی جدیدی را بیان کرد که حتی می‌خواستند خانه خدا را تخریب کنند.
وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، مراسمی به مناسبت سالروز تخریب قبور مطهر بقیع، دیشب در مسجد امیرالمؤمنین بوشهر برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی، محقق و پژوهشگر تاریخ در این مراسم، گفت: یکی از آموزه‌های اصلی دین اسلام از بدو پیدایش، مبارزه با جهل و نادانی و کژی‌ها بود و روایات فراوانی درباره مبارزه علمی و فرهنگی با جهالت‌های فکری و اعتقادی داریم.

 

وی با نقل داستان‌هایی از جاهلیت قبل از اسلام که روی کوچک‌ترین مسائل، خون همدیگر را می‌ریختند، بیان کرد: هرجایی که مسلمین مقداری از خطوط اسلام فاصله می‌گرفتند، رسول خدا می‌فرمود می‌خواهید به جاهلیت قبل خود برگردید.

 

این پژوهشگر تاریخ افزود: آن‌قدر جاهلیت در قبل از اسلام غلیظ بود که دختر را به ‌عنوان ننگ می‌پذیرفتند و زنده‌به‌گور می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: در قرن‌های هفتم و هشتم هجری قمری، شخصی به نام ابن تیمیه ظهور و بدعت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند، ازجمله اینکه زیارت قبور، توسل و شفاعت را حرام می‌دانست که هیچ‌کدام از علمای اهل سنت به‌صراحت این حرف را نزده‌اند.

 

وی بابیان اینکه در تمام فرق اسلامی نبش قبر حرام است، اظهار داشت: وهابیت، با توطئه انگلستان یک بدعت‌آمیزی جدیدی را بیان کرد که حتی می‌خواستند خانه خدا را تخریب کنند.

 

این پژوهشگر تاریخ گفت: پوچ‌ترین و بی‌منطق‌ترین سخنان مختص وهابیت است که در برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای مطرح می‌کنند و از سوی طلبه‌ای سطح پایین پاسخ داده می‌شود./846/پ203/ح

ارسال نظرات