۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۶۹۹۱

چند خبر کوتاه از اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان

خبرگزاری رسا ـ بازسازی صحن امام‌زاده شاه سلطان حسین(ع) روستای ابیازن نطنز، برگزاری کنگره بین المللی هلال بن علی در هشتم مهر و آغاز ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرأنی در نجف آباد از اهم عناوین خبری کوتاه اداره اوقاف اصفهان است.
اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مرتضی اکبری رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز، گفت: بازسازی صحن امام‌زاده شاه سلطان حسین(ع) روستای ابیازن نطنز در مدت 45 روز صورت گرفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این طرح بعد از تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای انجام این پروژه، در مدت 45 روز کاری عملیات اجرایی شامل سبک‌سازی، خاک‌برداری پشت‌بام و اجرای پالانه ایزوگام و ختایی فرش به وسعت 300 متر مربع انجام شد. 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه افزود: بنای امامزاده شاه سلطان حسین(ع) از بناهای تاریخی ارزشمند ابیازن است. 

 

حجت الاسلام اکبری در ادامه بیان کرد: این امامزاده دارای 4 در ورودی در 4 جهت اصلی است و ساختمان اصلی امامزاده در وسط بنا قرار گرفته و در حیاط 8 ضلعی آن در قدیم اتاق‌هایی در دو طبقه به‌منظور استراحتگاه زائران ساخته شده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: قسمت زیرین گنبد با نقاشی‌هایی زیبا و اسمای مبارک و آیات قرآنی زینت شده و بنای ارزشمند امامزاده شاه سلطان حسین(ع) ابیازن در فهرست آثار ملی کشور در سال 89 به ثبت رسیده است. 

 

کنگره بین المللی هلال بن علی در هشتم مهر برگزار می شود

 

حجت الاسلام علیرضا محلوجی رییس اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل اظهار داشت: اولین جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی، فرماندار شهرستان آران و بیدگل مهندس معین نژاد، اعضای شورای شهر آران و بیدگل، شهردار آران و بیدگل، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانده ناحیه بسیج، ریاست دانشگاه علوم پزشکی، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی و جمعی دیگر از مسؤولان شهرستان در محل فرمانداری آران و بیدگل برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام رضا صادقی به شخصیت والای امامزاده محمد هلال بن علی(ع) اشاره کرد و از کلیه مسؤولان این شهرستان خواست تا در راستای هرچه بهتر برگزاری این کنگره ملی اقدامات لازم را اجرا نمایند.

در ادامه افزود: همچنین در این جلسه معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری جهت برگزاری این کنگره کمیته هایی را به شرح زیر تعیین کرد؛ کمیته برگزاری، کمیته اجراییات، کمیته حراست و امنیت، دبیر کنگره، کمیته پشتیبانی، کمیته اطلاع رسانی و تشریفات را در جلسه قرائت کرد.

حجت الاسلام محلوجی در پایان خاطر نشان کرد: این کنگره ملی قرار است در 8 و 9 مهر ماه در آران و بیدگل و در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار شود.

 

پروژه های نیمه تمام در اولویت کاری اداره اوقاف لنجان

 

محمد رضا ترحمی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان توانست در سال94،  100 درصد اعتبارات ماده 180 تبصره 22 را که از اختیارات نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی است را جذب نماید.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان بنا به اعلام معاون حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مجید معمار منتظرین موفق شده است تا به جذب بالاترین میزان این بودجه را در سطح ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به خود اختصاص دهد.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان در ادامه افزود: این بودجه که توسط مهندس منصوری نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داده شده است در راستای پروژه های عمرانی، احیای مساجد و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه می شود.

آغاز ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرانی در نجف آباد

 

حجت الاسلام اصغر توسلی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد، گفت: ثبت نام سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی در نجف آباد از 16 تیر ماه آغاز شده و تا 24 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: این ثبت نام در کلیه مساجد و بقاع متبرکه شهرستان اصفهان در حال انجام می باشد که مرحله اول این دوره از مسابقات در شهرستان برگزار می شود و افراد برگزیده به مسابقات استانی اعزام می شوند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه افزود: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات قرآنی، شهرداری نجف آباد، امام جمعه نجف آباد، حوزه علمیه نجف آباد، اداره آموزش و پرورش و دیگر ادارات شهرستان یک ستاد برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی را تشکیل داده است که اولین جلسه این ستاد نیز در روز دوشنبه 5 مرداد ماه در دفتر شهردار نجف آباد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام توسلی در ادامه بیان کرد: این مسابقات ویژه بزرگسالان و در رشته های حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، ترتیل خوانی قرآن کریم، تحقیق، اذان و تواشیح برگزار می شود./939/پ203/ح

ارسال نظرات