۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۷۷۶۲
امام جمعه پردیسان:

برخی افراد آرمان‌های انقلاب و شهدا را نادیده می‌گیرند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قوامی پا گذاشتن بر نفس خود را لازمه مهاجرت الی الله عنوان کرد و گفت: هدف شهدا مبارزه با استکبار بوده است اما متأسفانه امروز برخی افراد آرمان‌های انقلاب و شهدا را نادیده می‌گیرند.
حجت الاسلام سيد صمصام الدين قوامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صصام الدین قوامی، امام جمعه پردیسان قم، در سخنرانی که شب گذشته در مسجد امیرالمؤمنین شهرک مهدیه قم به مناسبت بزرگداشت حجت الاسلام مهدی مطلبی که در مسیر روشنگری در روند مذاکرات هسته ای جان خود را فدا کرده است و همچنین بزرگداشت 275 شهید غواص دفاع مقدس، برگزار شد، با اشاره به آیه صد سوره نساء هجرت را واژه ای مقدس دانست و ابراز داشت: هر کس در راه تبلیغ دین خدا جان خود را از دست بدهد و مرگ او را درک کند خداوند به او وعده پاداش فراوان داده است.

 

وی با بیان این که امام راحل در چهل حدیث خود از مهاجر تعبیر به مسافر کرده‌اند، افزود: همان طور که مسافر بر کسی صدق می‌کند که  نه دیوار و نه صدای اذان شهر خود را بشنود؛ در مورد مهاجر الی الله هم زمانی صدق می‌کند که خود را نبیند و صدای خود را نشنود؛ بلکه محو در خدا و صفات خدا شود.

 

عضو هیأت علمی دائرة المعارف فقه اهل بیت(ع) با بیان این جمله از شهید مطهری که «برخی از واژگان مانند مجاهد، عالم، مصلح و ...قداست دارند»، اظهار داشت: قداست به معنی پاکی و منزه بودن از پلیدی است و شهید در فرهنگ اسلامی از واژگان مقدس است که قداست آن به اطرافیانش هم تسری می‌کند و حتی زمینی که در آن است را هم مقدس می‌کند.

 

وی در ادامه تعریف شهید مطهری از قداست عنوان داشت: دو چیز سبب قداست می‌شود؛ که اولی هدف عالی اسلامی و دومی انگیزه برقراری ارزش‌های بشری در جامعه است و همین دو عامل است که تفاوت میان عامل انتحاری و عامل استشهادی را مشخص می‌کند.

 

نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه هدف شهید مطلبی را خدایی و انگیزه اش را روشنگری مردم و اصلاح جامعه دانست و خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که نام و یادش مقدس و راه و هدفش ماندگار شده است و نامیدنش به شهید کاملاّ برازنده او است.

 

وی با بیان این که شهید مطلبی برای روشنگری روند مذاکرات هسته ای به شهادت رسیده است، افزود: امیدواریم فتوحاتی برای ایران اسلامی به وجود آید که نشانه‌های آن به تدریج در یمن دارد نمایان می‌شود و به امید خداوند ریشه استکبار از زمین برچیده شود.

 

گفتنی است که در پایان این مراسم بیانیه ای علیه استکبار جهانی قرائت شد و مردم با سوزاندن پرچم آمریکا به عنوان نماد استکبار، با سازش با این کشور مخالفت و طوماری را در راستای مخالفت با توافق هسته ای برای ارسال به شورای عالی امنیت ملی تهیه و امضا کردند./843/پ202/ی

ارسال نظرات