۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۶
کد خبر: ۲۷۷۹۸۸
استاد حوزه علمیه:

آخرت سازی به معنای تخریب دنیا نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که رشد فکری انسان را به توحید اما فکر خام انسان را به سمت بت پرستی می رساند، گفت: در چشم انداز توحیدی دنیا و آخرت تضاد و دشمن نیستند و آباد کردن آخرت به معنای تخریب دنیا نیست زیرا خالق هر دو جهان خدای یگانه است.
حجت الاسلام محمد رضايي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه مشهد، پنج شنبه شب در صحن جامع حرم مطهر رضوی اظهار کرد: رشد فکری انسان را به توحید می رساند اما خمودگی و فکر خام انسان را به سمت بت پرستی چه بت های جاندار چه بی جان می برد و هر پرستشی غیر از پرستش خداوند؛ پول پرستی، قدرت پرستی و شهوت پرستی نشانه فکر کوتاه انسان است.

 

وی افزود: مشرکان اساس بت پرستی خود را بت پرستی پدران و نیاکان خود بیان می کنند، پرستش آنان براساس آموزه های پدری است درحالی که پرستش خداوند براساس آموزه های توحیدی و معارف الهی است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: اگر فکر انسان باز و حواسش جمع باشد راه را از چاه تشخیص می دهد، دنبال تعالیم انبیا می رود و برای به دست آوردن بهترین ها تلاش می کند زیرا عقل انسان را به سمت جلب منافع و دفع ضررها سوق می دهد و فردی که منافع را پس می زند دیگران او را دیوانه و کم عقل می خوانند.

 

وی تصریح کرد: تلاش همه انبیا این بوده است که نگاه ما را نسبت به خود و خدا تصیحح کنند که به دنیا درست بنگریم در واقع از چشم انداز تعالیم الهی به دنیا نگاه کنیم آن که دنیا مانع رسیدن به آخرت نیست زیرا همان خدایی که دنیا را خلق کرده آخرت را نیز آفریده است.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که دو نوع خداوند نداریم، اظهار کرد: دنیا و آخرت دو مقوله جدا از هم نیستند، خدای دنیا غیر از خدای آخرت نیست؛ برخی نگاه دوخدایی نسبت به خلق دنیا و آخرت دارند، خدای خوبی ها، خیر و آخرت را خدایی جدا از خدای ظلمت ها، بدی ها و دنیا می دانند.

 

وی با تأکید بر این که در نگاه توحیدی دنیا و آخرت تضاد و دشمن هم نیستند و خالق دنیا و آخرت خدای یگانه، احد و واحد است، اظهار کرد: رسیدن به آخرت با خراب و ویران کردن دنیا به دست نمی آید، انسانی که در دنیا گرفتار گناه و آلودگی ها است نمی تواند آخرت خوبی را برای خودش رقم بزند.

 

استاد حوزه علمیه مشهد تصریح کرد: دنیا مقدمه و معبری برای رسیدن به آخرت است، دنیا دروازه عبور است، آخرت از دنیا می جوشد در واقع کسی که آخرتش ویران باشد دنیایش خراب بوده است.

 

حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: بنا به دعای «رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً» از خداوند می خواهیم که با عطا کردن حسنه و نیکی در دنیا، حسنه و نیکی در آخرت ما را از آتش دوزخ برهاند در واقع رهایی از آتش با داشتن حسنه در دنیا و آخرت حتی با ترتیب گذر آن ها ابتدا دنیا سپس آخرت عنوان شده است.

 

وی افزود: در نگاه الهی هرگز آباد کردن آخرت به معنای خراب کردن دنیا نیست، این بی عرضگی مربی است که آخرت سازی را تخریب دنیا تعریف می کند؛ در حالی که خدایی که دنیا و آخرت را خود آفریده است، دستش بسته نیست و قادر است هم دنیا و هم آخرت را برای انسان آباد سازد.

 

سخنرانم حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: انسان با بهره وری نیکی در دنیا آخرت خوبی را برای خود رقم می زند اما با دنیای شیطانی آخرتش ویران می شود، باید برنامه و روشی را برای خود تعریف کنیم که به واسطه آن هم دنیا و هم آخرت را برای خود بسازیم.

 

استاد حوزه علمیه مشهد تأکید کرد: اگر تعالیم الهی و دین خدا به طور صحیح به نسل جوان به ویژه از سوی پدر و مادران منتقل و آموزش داده شود، از دین فراری و گریزان نمی شوند./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات