۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۷۸۰۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توافقنامه وین نه فتح الفتوح و نه جام زهر است/ نباید برای غربی‌ها فرش قرمز پهن کنیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توافقنامه هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5، نه فتح الفتوح و نه جام زهر است و نباید از آن ذوق زده و یا مأیوس شد بلکه می بایست تا مشخص شدن نیت و باطن غرب صبور و مراقب باشیم.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به پانزدهم مرداد، سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ژاپن از سوی آمریکا در سال 1945 میلادی که بیش از 160 هزار کشته و مجروح برجای گذاشت، اظهار کرد: همین جنایتکارانی که هزاران نفر از مردم دنیا را در مناطق مختلف کشته و زخمی کرده اند، امروز با پررویی تمام شعار حمایت از حقوق بشر سرداده و مدعی دفاع از مردم مظلوم جهان هستند.

 

وی با بیان این که در زمینه مسأله هسته ای ایران نیز کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا همین رویه را در پیش گرفته بودند، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا اعلام و اثبات کرده بود که انرژی صلح آمیز هسته ای را برای دست یابی به دارو، برق، نیازهای کشاورزی و غیره می خواهد اما غرب با بهانه های واهی در برابر ایران ایستاده و مانع از دست یابی ایران به این علم کارآمد می شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: دشمنان ایران اسلامی دانش هسته ای را که ما برای مصارف صلح آمیز می خواهیم خطرناک خوانده و برای ممانعت در برابر آن، مباحث حقوق بشری و متفرقه را به میان می کشند.

 

وی تصریح کرد: اکنون نیز با وجود دست یابی به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 باید توجه داشت که این توافقنامه رافع تمام مشکلات و مسائل بین غرب و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به نحوه برخورد مردم ایران با توافقنامه هسته ای، اظهار کرد: توافقنامه هسته ای وین نه آن گونه که برخی افراد می گویند جام زهر بوده و نه مطابق گفته شمار دیگری از افراد فتح الفتوح است به همین دلیل نیز نباید از آن ذوق زده و یا مأیوس شویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر این اساس باید تا مشخص شدن باطن و نیت کشورهای غربی صبوری کرده و همانند گذشته مراقب و مواظب باشیم و ببینیم در آینده چه پیش می آید.

 

نباید به این زودی برای سردمداران غربی فرش قرمز پهن کنیم

وی با تأکید بر این که نباید از هم اکنون و به این زودی ها برای مسؤولان این کشورها فرش قرمز پهن کنیم، افزود: گویا به مشام برخی از کشورها بوی کباب رسیده اما ما باید مراقب باشیم که آنها سرمایه های کشور ما را در قالب قراردادهای صنعتی و تجاری به یغما نبرند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان این که دوستی کشورهای غربی با ایران ظاهری بوده و به همین دلیل نیز باید با آنها با احتیاط برخورد کنیم، تصریح کرد: باید مراقب و مواظب باشیم که مکر آنها ما را فریب ندهد.

 

وی تصریح کرد: خصوصا در بین کشورهای غربی باید مراقبت بیشتری نسبت به آمریکا داشت چرا که آمریکا و هم پیمانان نزدیک این کشور گرگ بوده و نمی توان به گرگ ها اعتماد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ذات آمریکا دشمنی و فریبکاری بوده و نباید به آن ها اعتماد کرد، افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دشمن شیطان است و باید مواظب باشیم که شیطنت نکند.

 

توافق هسته ای رافع تمام مشکلات بین غرب و نظام جمهوری اسلامی نیست

وی اضافه کرد: اکنون قدم مهمی در زمینه مسأله هسته ای ایران برداشته شده اما نباید خوش باور و امیدوار باشیم که با این توافق همه مشکلات ما برطرف شده و کشور ما به گلستان تبدیل می شود.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی اظهار کرد: برای کشورهایی که سال ها ایران اسلامی را تحریم کرده بودند منافع آنها، اصول دینشان محسوب می شود و اگر در جایی منافع آنها به خطر بیافتد فورا توافق هسته ای را زیر پا گذاشته و بار دیگر ایران را تحریم می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که یکی از دستاوردهای اصلی توافق هسته ای اخیر نشان دادن دشمن ستیزی ایرانیان بود، خاطرنشان کرد: با وجود توافق در زمینه هسته ای همان گونه که رهبری فرمودند نقشه راه نظام جمهوری اسلامی مشخص بوده و سیاست های کشور در زمینه حمایت از مظلومان منطقه و جهان ادامه خواهد داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به این که بعد از انجام توافق هسته ای برخی افراد در داخل کشور می گویند دیگر نباید شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهیم و خواستار کنار گذاشتن این شعار هستند، افزود: این افراد اشتباه می کنند چرا که ما توافق هسته ای را امضا کرده ایم اما به ظلم ستیزی خود همچنان ادامه می دهیم.

 

شیخ فضل‌الله نوری، شهید مقابله با انحراف مشروطیت

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی، با اشاره به یازدهم مرداد، سالگرد شهادت آیت‏الله شهید شیخ فضل‏الله نوری(ره) از رهبران مشروطه مشروعه در سال 1288 هجری شمسی و نیز چهاردهم مرداد، سالگرد نهضت مشروطه و صدور فرمان مشروطیت در سال 1285 هجری شمسی، گفت: شهید شیخ فضل‌الله نوری، عالم بزرگ دنیای اسلام بود که در برابر به انحراف کشیده شدن مشروطه ایستادگی کرد و در این راه نیز جان خود را از دست داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به پانزدهم شوال، سالگرد شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع)، عموی پیامبر اسلام در جنگ احد در سال سوم هجری قمری، اظهار کرد: حمزه(ع) نقش بسیار مهمی در توسعه اسلام در سال های نخستین بعثت حضرت محمد(ص) داشت به گونه ای که بعد از شهادت وی پیامبر اکرم(ص) بر پیکر وی 70 مرتبه تکبیر فرستاد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با گرامیداشت پانزدهم شوال، سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) در سال 252 هجری قمری، افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) پنج امام معصوم دوران خود را درک کرده و در حقیقت سردار علمی و فرهنگی اسلام بود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی در خاتمه بر شناخت بیشتر شخصیت و منش حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) در جامعه تأکید کرد./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات