۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۸۱۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

برآورده کردن حاجت مؤمن از عبادت‌های مهم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: از امام سجاد(ع) روایت است قسم یاد می کنم اگر یک برادر دینی به شما مراجعه کند و شما حاجت او را برآورده کنی، این کار خیر از دو ماه اعتکاف و روزه داری در مسجد الحرام بالاتر است.
حجت الاسلام ماشاالله صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام ماشاالله صدیقی فینی، استاد حوزه و دانشگاه، جمعه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی کاشان با اشاره به این که انسان هایی که پا به عرصه هستی گذاشته اند، یک روز ظرف زمانی آنها تمام می شود، گفت: خداوند به رسول اکرم فرمود تو به عنوان بهترین انسان از دنیا خواهی رفت و مابقی مردم نیز از دنیا خواهند رفت.

 

وی افزود: اگر کسی در دنیا به یک سنگ و یا هر چیز دیگری عشق بورزد، در قیامت و زمان محشر، با آن محشور خواهد شد از این رو اهل بیت(ع) می فرمایند همراه خود را خوب و با دقت انتخاب کنید.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که ما انسان ها با امام خود محشور خواهیم شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمود محبوب های من در دنیا سه چیز است که نخستین آن قرآن است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از قهر بودن با قرآن و صِرف قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، گفت: قرآن کریم کتاب زندگی انسان ها است، از این رو امام صادق(ع) می فرماید گله دارم از شیعه ای که روزی 20 آیه از قرآن را با معانی آن نخواند.

 

وی با اشاره به این که دومین کار محبوب در نزد حضرت زهرا(س) نگاه کردن به چهره پیامبر اسلام(ص) بود، گفت: اگر کسی نگاه محبت آمیز به پدر و مادر خود کند، ثواب برده است و نگاه به قرآن، مؤمن، خانه کعبه و امیرمؤمنان(ع) نیز عبادت است.

 

به گفته وی، یکی از امور پسندیده در دنیا، انفاق به مردم است که سومین کارمحبوب در نزد حضرت فاطمه زهرا(س) بود، از این رو انفاق دامنه ای وسیع دارد و محدود به دادن پول نیست.

 

برای کمک به دیگران به معرفت آنها دقت کنید

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که ابوحمزه ثمالی چهار امام معصوم را درک کرده است، گفت: ایشان شاگردی امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) را کرده است و امام ششم و هفتم را نیز دیده است و امام رضا(ع) نیز در وصف ایشان می فرماید ابوحمزه ثمالی سلمان رسول اکرم بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: از امام سجاد(ع) روایت است قسم یاد می کنم اگر یک برادر دینی به شما مراجعه کند و شما حاجت او را برآورده کنید، این امر خیر از دو ماه اعتکاف و روزه داری در مسجد الحرام بالاتر است.

 

وی با اشاره به این که یک نوع انفاق خرج کردن از آبرو در مسیر حل مشکلات دیگران است، گفت: برای کمک به افراد باید به معرفت آنها نگاه کرد و در این مسیر نباید با آبروی کسی بازی کرد.

 

به گفته وی، شغل برخی تکدی گری نیست، بلکه نیازمند هستند، از این رو می توان با غنی کردن آنها، از تکدی گری این افراد جلوگیری کرد، چرا که اهل بیت(ع) به این شکل انفاق و کمک می کردند.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به این که باید در سبک زندگی، عملکرد و شخصیت رفتاری امام حسین(ع) دقت کرد، گفت: امام حسین(ع) به فرد نیازمندی فرمود دست نیاز به سوی کسی بگیر که دیندار، جوانمرد و دارای شخصیت و جایگاه باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات