۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۴۰۸
حجت الاسلام و المسلمین قزوینی:

هجمه الازهر علیه شیعیان به دلیل تبلیغ تشیع انگلیسی صورت می‎گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر شبکه جهانی ولایت با اشاره به هجمه شیخ الازهر علیه شیعیان، تبلیغ تشیع انگلیسی و فحاشی به مقدسات اهل تسنن را از عوامل این هجمه توصیف کرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسيني قزويني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت در نشست خبری که امروز در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد نامه حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی به احمد الطیب، شیخ الازهر مصر را قرائت کرد.

 

وی به بررسی سخنرانی هر شب شیخ الازهر در ماه مبارک رمضان در شبکه المصریه پرداخت و گفت: شیخ الازهر بالاترین مقام دینی دولت مصر به شمار می آید که از سوی دولت انتخاب شده و مفتی اعظم و رییس الازهر پس از وی قرار دارند. شیخ الازهر در ماه مبارک رمضان هر شب به مدت 15 دقیقه سخنرانی داشت که اکثر مباحث وی درباره عقاید شیعه بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین قزوینی افزود: وی درباره وحدت شیعه و سنی حق مطلب را ادا کرد و بهترین عبارت ها را بکار برد که جا دارید که در نامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی از وی تشکر شده است. تبشیر شیعه در مصر یکی دیگر از مباحث وی بود که نسبت به افرادی که در حال تبلیغ تشیع در این کشور هستند و جوانان تحت تاثیر آنان قرار گرفته و شیعه شده اند ابراز نگرانی کرده بود.

 

تشیع انگلیسی از عوامل ناراحتی شیخ الازهر است

 

مدیر شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: نگرانی شیخ الازهر از این بابت است که برخی افرادی که به تبلیغ تشیع می پردازند شرط گرایش به این مذهب را استفاده از جمله «عائشه فی النار» پس از اشهد ان علیا ولی الله جلوه می دهند که این قضیه عصبانیت احمد الطیب را به همراه داشته و ایشان در ماه رمضان به این مساله پرداخت.

 

وی این نوع تبلیغ را از آن امثال شیخ یاسر الحبیب و الهیاری عنوان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مباحث مطرح شده از سوی شیخ الازهر، سب صحابه است که وی بر لزوم پایان این مساله تأکید داشت، امامت و خلافت نیز از بحث های شیخ الازهر در ماه مبارک رمضان بود. اما چیزی که از شیخ الازهر انتظار نداشتیم اعتماد به سخنان امثال احمد الکاتب به عنوان شیعه است که از سوی شیعیان و مراجع تقلید و علما مطرود واقع شده و اندیشه های وهابی دارد. سید علی الامین نیز یکی دیگر از افرادی است که شیخ الازهر به سخنان وی استناد کرده است در حالی که این شخص مزدور عربستان است و علمای لبنان نیز از دریافت پول های هنگفت از عربستان سعودی شهادت داده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قزوینی با اشاره به زیرسوال بردن امامت الهی امام علی(ع) از سوی شیخ الازهر ادامه داد: ما آمادگی کاملی داریم تا ده ها حدیث و روایت درباره امامت الهی امام علی(ع) ارائه دهیم. شیخ الازهر در شب آخر ماه رمضان از علمای شیعه و سنی خواست گردهم آمده تا فتوای حرمت قتل اهل تسنن از سوی علمای شیعه و فتوای حرمت قتل شیعیان از سوی علمای سنی صادر کنند که این مساله با واکنش برخی افراد و جریان ها نظیر شیخ عباس شومان و اخوان المسلمین مواجه شد و آنان می گویند که شیعیان صلاحیت نشستن در کنار اهل تسنن را ندارند.

 

وهابیت عامل کشتار مسلمانان است

 

مدیر شبکه جهانی ولایت درباره نامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به شیخ الازهر گفت: این نامه از سوی دفتر وزارت خارجه قم به رییس دفتر شیخ الازهر تحویل داده شد اما از روز 29 رمضان تاکنون هیچ پاسخی داده نشده است. نکته مهم اینست که شیخ الازهر بر لزوم صدور فتوای حرمت قتل شیعیان و اهل تسنن از علمای مذاهب مقابل تأکید کرده است اما تأکید می کنم که در طول 14 قرن هیچ کدام از علمای شیعه و سنی فتوای قتل پیروان مذاهب دیگر را صادر نکرده اند.

 

وی وهابیت را عامل صدور فتوای کشتار مسلمانان خواند و افزود: اگر الازهر شجاعت کند باید در نشست علمای شیعه و سنی از چندین تن از علمای وهابی عربستان سعودی که شبانه روزی در حال صدور فتوای ریختن خون مسلمانان هستند دعوت بعمل آورد تا با آنان درباره مغایرت فتواهایشان با اسلام و قرآن و سیره نبوی و ائمه اطهار بحث کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین قزوینی خاطر نشان ساخت: شیخ الازهر از علمای شیعه برای حضور در کنفرانس مصر دعوت کرده است اما با توجه به سیاست دولت مصر امکان سفر علمای شیعه به این کشور وجود ندارد یا بسیار سخت است بنابراین از علمای الازهر دعوت می کنیم در ایران یا کشوری ثالث حضور یابند و نتایج این کنفرانس برای علمای شیعه و سنی الزام آور باشد.

 

مدیر شبکه جهانی اهل بیت درباره دلایل هجمه شیخ الازهر علیه شیعیان تصریح کرد: برخی می گویند که عربستان به شیخ الازهر فشار وارد کرده است تا به تخریب شیعیان بپردازند و برخی نیز می گویند که این سخنان در پرتو گرایش شدید مصری ها به تشیع صورت می گیرد اما بنده اعتقاد دارم که گسترش تشیع توأم با فحاشی علیه مقدسات اهل سنت از سوی تشیع انگلیسی عامل این سخنان است./980/ت202/ک

ارسال نظرات