۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۷۸۵۵۶
دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی مشروطیت در تبریز خبر داد؛

ارسال 900 مقاله به کنفرانس بین‌المللی از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پبروزی انقلاب اسلامی» از ارسال 900 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: تعداد 253 مورد از این مقالات به عنوان برتر انتخاب شد و تعداد 12 مورد از این مقالات نیز به صورت یک کتابچه چاپ شده است.
ابوالفضل غني زاده، دبير علمي دومين کنفرانس بين المللي «از نهضت مشروطيت تا قيام 29 بهمن تبريز و پبروزي انقلاب اسلامي»

ابوالفضل غنی زاده، دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پبروزی انقلاب اسلامی» امروز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبری، اظهار داشت: ساختارهای حکومتی زمان قاجار، جامعه شناسی سیاسی وقت و همچنین برنامه های فقهی و حکومتی جریان شناسی نهضت مشروطیت از مهم‌ترین محورهای برگزاری این همایش است.


وی خاطرنشان کرد: نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی، نقش آموزه های دینی در نهضت مشروطیت، جایگاه تبریز در هدایت و بیداری مبارزات مشروطیت، شخصیت شناسی روشنفکران و علما، نقش سرداران در تحول نهضت مشروطیت و نقش ولی فقیه و مردم تبریز در صیانت از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی موضوعات مقالات ارسالی به همایش است.


غنی زاده با بیان این‌که 900 عنوان مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که 253 مورد از آن ها به عنوان برتر انتخاب شد و تعداد 12 مورد از این مقالات نیز به صورت یک کتابچه چاپ شده که در اختیار شرکت کنندگان در همایش قرار می گیرد، گفت: نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی و نقش آموزه های دینی در نهضت مشروطیت از دیگر موضوعات مهم مقالات ارسالی است.


دبیر علمی دومین کنفرانس بین المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن تبریز و پبروزی انقلاب اسلامی» ادامه داد: جایگاه تبریز در هدایت و بیداری مبارزات مشروطیت، شخصیت شناسی روشنفکران و علما، نقش سرداران در تحول نهضت مشروطیت و نقش ولی فقیه و مردم تبریز در صیانت از انقلاب و ارزش های انقلاب اسلامی اشاره کرد.


وی با بیان این‌که همایش سعی دارد بیش از پیش به تبیین جریان سیاسی عصر مشروطیت و پس از آن پرداخته و عوامل انحراف جریان نهضت مشروطیت از مسیر اصلی خود و به روی کار آمدن رژیم منحوس پهلوی را تببین کند، افزود: جریان روحانیت از یک طرف و پیدایش روشنفکران دینی از سوی دیگر در این دوران آن چنان که باید و شاید نتوانست نهضت مشروطیت را در مسیر اصلی خود هدایت کند و در نتیجه مردم ایران شاهد انحراف جریان مشروطیت شدند.


غنی زاده روشنفکرنماهای متمایل به غرب و عدم همراهی مردم با روحانیت را از دیگر عوامل شکست مشروطه مشروعه عنوان کرد و گفت: درس‌ها و عبرت‌هایی که از نهضت مشروطه می توان گرفت؛ راهگشای امروز کشور در مقابله با جریان‌های وابسته به غرب و همچنین حفظ آرمان های انقلاب اسلامی ایران است./853/ت302/ح

ارسال نظرات