۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۲۷۸۹۰۷
استاد حوزه مطرح کرد؛

نقش رفتارهای خوب و بد در تربیت انسان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه گفت: انسان‌ها با رفتارهای خوب یا بد خود را تربیت می‌کنند، زمانی که خداوند یک نیازمند را بر سر راه توانگری قرار می‌دهد می‌خواهد که با برطرف کردن نیاز برادرش خود را تربیت کرده و رشد دهد.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه شامگاه پنج‌شنبه در سلسله جلسات تبیین و تفسیر جامعه کبیره تحت عنوان خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری شهرری برگزار شد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند: برادر تو در راه خدا کسی است که تو را به سمت و سوی حق راهنمایی کرده تو را از فساد بازداشته و در اصلاح امور آخرت تو را کمک کند.

 

وی افزود: ما در مسیر آخرت به دوستانی نیاز داریم که با آنها سرگرم شده و به مقصد برسیم دوستانی که با دیدن آنها انسان خدا را یادآور شود.

 

استاد حوزه با اشاره به حقوق متقابل خانواده آسمانی شیعه یا همان اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: هر نعمت و ظرفیتی مانند اعتبار، آبرو، ثروت و قدرت که در راه خدا و خانواده آسمانی استفاده نشود در نهایت برای انسان جهنم‌ساز می‌شود.

 

شجاعی عنوان کرد: ریشه و اصل همه مومنان پیامبر(ص) و اهل‌بیت او هستند که در این زمینه رنگ پوست و نژاد انسان مطرح نیست همه مومنان خواهر و برادر یکدیگر بوده و احترام و یاری کردن یکدیگر را واجب می‌دانند.

 

وی افزود: انسان‌ها با رفتارهای خوب یا بد خود را تربیت می‌کنند زمانی که خداوند یک نیازمند را بر سر راه توانگری قرار می‌دهد می‌خواهد که با برطرف کردن نیاز برادرش خود را تربیت کرده و رشد دهد.

 

استاد حوزه گفت: اگر کسی نیاز شخصی را برطرف کند خداوند نیاز او را برطرف می‌کند و در شب اول قبر که بسیار نیازمند است او را یاری می‌کند به عبارتی هر کس در کار حاجت دیگران است خدا نیز در دنبال حاجت او است.

 

شجاعی اظهار داشت: خداوند و امام زمان(عج) نیاز را بهانه کردند که دست ما را بگیرند در واقع برآورده کردن نیاز دیگران بهانه‌ای است که ما خود را به خانواده آسمانی و خدا برسانیم، این بسیار زشت است که ما به بانک‌ها و وام آنها اعتماد کرده اما به خداوند و اهل‌بیت(ع) درباره جبران صدقه و کمک دیگران اعتماد نمی‌کنیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات