۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۵۸۸

عده ای از پیروان آیین هندو اسلام آوردند

خبرگزاری رسا ـ ظلم و ستم قبایل بالادستی هندو موجب شد عده ای از خانواده های طبقات فرودست اسلام آورند.
اسلام آوردن عده اي از پيروان آيين هند
به گزارش خبرگزاری رسا، گروهی از هندوان قوم دالیت در اطراف دهلی نو، به اسلام گرویدند.
 
ویرندرار باگوریا رییس این گروه گفت: ما به هیچ وجه حس تعلق به آیین هند نداشتیم. در روستای ما طبقه بالادستی هندوان رفتار بسیار بدی با سایران داشتند. با ما طوری رفتار می شد که گویا انسان نیستیم پس چه دلیلی داشت که به چنین آیینی معتقد بمانیم.
 
ویرندار باگوریا به همراه عده دیگری از هندوان در مسجد قطب منار با گفتن شهادتین و ادای نماز، اسلام آورد.
 
بزرگان خانواده های مشهور دالیت که خود هندو هستند، بارها از تبعیض رایج میان قبایل هندو شکایت کرده اند. این عده در گفت وگو با روزنامه تایمز هندوستان بیان کردند که نسبت به آیین هندو احساس بیگانگی می کنند و چاره ای جز پناه گرفتن در آغوش اسلام نمی بینند.
 
این عده حدود سه سال پیش خواستار تحقق وعده های دولت برای بهبود وضعیت خود شدند. آنان همچنین بارها نسبت به ظلم و تبعیض طبقات بالادست هندو شکایت کرده بودند. حتی وقتی آنان خواستار تکه زمینی برای خود شدند، همه علیه‎شان موضع گرفتند.
 
رامپل جاندا یکی دیگر از بزرگان دالیت گفت: سال هاست که در روستایمان جات ها (قبایل بالادست هندو) به ما ظلم می کنند. آن ها ما زمین هایمان را می گیرند و به دخترانمان تجاوز می کنند و وقتی که به مقامات محلی شکایت می کنیم، به جای دفاع از ما بزرگانمان را به جرم های واهی نظیر سرقت زندانی می کنند.
 
وی افزود که آنان اقدام موثر دولت قبل قطع امید کرده و فکر می کردند که دولت فعلی برای احقاق حقوقشان اقدامی انجام می دهد که این دولت نیز برای آن ها کاری نکرد.
 
سرانجام ظلم ها و تبعیض ها موجب شد که خانواده های دالیت هندو با زیر نظر علمای مسلمان به سرپرستی عبدالرزاق مدیر سازمان مسلمانان هند، با ادای شهادتین اسلام آورند.
 
ویرندرار باگوریا در این باره گفت: پس از آن که با تمام خانواده های دالیت مشورت کردیم به این نتیجه رسیدیم که اسلام بیاوریم.
 
گفتنی است که بارها در رسانه ها درباره ظلم و تبعیض پیروان آیین هندو در هندوستان علیه مسلمانان این کشور اخباری منتشر شده است. اما این نکته که هندوان حتی با خود نیز برخوردی طبقاتی و تبعیض آمیز دارند، بسیار کمتر مورد توجه قرار گرفته است./847/ب902/د
ارسال نظرات