۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۷۹۶۰۵

برگزاری نشست مجمع جهانی اهل بیت با 700 مهمان داخلی و خارجی از 130 کشور جهان

خبرگزاری رسا ـ ششمین دوره مجمع عمومی جهانی اهل بیت به همراه همایش بین‌المللی امام سجاد(ع) از 24 مرداد و با حضور 700 مهمان داخلی و خارجی از 130 کشور جهان در تهران آغاز می‌شود.
مجمع جهاني اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری ششمین اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت و همایش بین‌المللی امام سجاد(ع)، با حضور حجت الاسلام و‌المسلمین اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و اعضای این مجمع، ظهر دو‌شنبه 19 مرداد در محل مجمع جهانی اهل بیت برگزار شد.



در ابتدای این نشست حجت الاسلام و‌المسلمین اختری با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران وظیفه بسیار مهمی بر دوش دارند، ضمن این‌که بسیار یاز خبرنگاران در راه تهیه و ارسال خبر به شهادت می‌
رسند که باید راه و یاد آن‌ها همیشه زنده نگاه داشته شود.



وی افزود: بنا بر رسم سنوات گذشته، امسال نیز بنا داریم تا بر اساس برگزاری اجلاس عمومی مجمع جهانی اهل بیت که هر 4 سال یک‌‍‌بار برگزار می‌شود، ششمین اجلاس عمومی این مجمع را برگزار کنیم.



دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان این مطلب که در اجلاس عمومی امسال 700 عضو شرکت می‌کنند، ادامه داد: از این تعد اد 500 عضو خارجی و 200 عضو داخلی در اجلاس عمومی شرکت خواهند داشت.



حجت الاسلام و‌المسلمین اختری با اشاره به برگزار ی همزمان اجلاس با همایش امام سجاد(ع)، تاکید کرد: تفاوت اجلاس امسال این است که همزمان با مجمع عمومی، همایشی با محموریت حضرت زین‌العابدین برگزار خواهد شد که مقدمات آن با اعلام فراخوان از سال گذشته فراهم شده بود.



وی زمان افتتاح رسمی اجلاس را روز شنبه 24 مرداد در سالن اجلاس سران اعلام کرد و افزود: روز جمعه 23 مرداد نیز اعضای مجمع ابتدا در نماز جمعه شرکت می‌کنند و سپس برای اقامه نماز مغرب و عشا و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره) راهی حرم مطهر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.



دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت با بیان مطالبی در خصوص برنامه‌های مجمع در طول برگزاری اجلاس، خاطر‌نشان کرد: سه جلسه عمومی در حاشیه اجلاس برگزار خواهد شد، ضمن این‌که پنج کمیسیون منطقه‌ای و شش کمیسیون موضوعی نیز در طول مدت اجلاس برقرار خواهد شد.



حجت الاسلام و‌المسلمین اختری با اعلام روز سه‌شنبه 28 مرداد به عنوان روز اختتامیه اجلاس، گفت: بر اساس تمهیداتی که از یک‌سال قبل اندیشیده شد، در همایش امسال از کشور‌های آسیایی، آفریقایی، اروپایی و عربی در اجلاس به عنوان مهمان حضور خواهند داشت.



وی با اشاره به برنامه‌های همایش امام سجاد(ع)، تاکید کرد: در این همایش به‌طور ویژه به موضوع رساله حقوقی امام سجاد(ع)، پراخت خواهد شد، ضمن این‌که در خصوص سیره عملی آن معصوم و رفتار فرهنگی و سیاسی ایشان نیز کمیسیون‌هایی برگزار خواهد شد.



دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در خصوص برنامه‌های کمیسیون‌های مجمع جهانی، گفت: این کمیسیون‌ها با موضوعاتی همچون؛ حوزه‌های علمیه، حقوق سیاسی، اقتصادی و رفاهی، زنان و خانواده، جوانان و دانشگاهیان و رسانه‌ها و فضای مجازی برنامه خواهند داشت.



حجت الاسلام و‌المسلمین اختری در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شعار اجلاس، خاطر‌نشان کرد: شعار این دوره با نام همبستگی و هم‌افزایی، برای پیش‌برد اهداف اسلام انتخاب شده است.



لازم به ذکر است، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر اقدامات انجام شده در خصوص جهانی کردن رساله حقوقی امام سجاد(ع)، گفت: اقداماتی در این خصوص انجام شده است و این رساله تا کنون به 15 زبان ترجمه شده است، ضمن این‌که نسخه انگلیسی آن به مجامع بین‌المللی ارسال خواهد شد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات