۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۲۷۹۷۲۱
رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

دیدگاه فمینیستی ضرورت اشتغال زنان، آغازگر بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: دیدگاه‌های فمنیستی مطرح شده در بحث اشتغال و ضرورت ایجاد شغل برای جامعه زنان نگران‌های فراوانی را ایجاد کرده و ما معتقدیم بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از این نوع دیدگاه آغاز می‌شود.
رييس بسيج جامعه زنان در سمنان رييس بسيج جامعه زنان در سمنان رييس بسيج جامعه زنان در سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، مینو اصلانی، رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در نشست فرهنگی بزرگداشت روز قشر بسیج جامعه زنان که در مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به وی‍ژه هفت هزار شهیده زن اظهار داشت: بانوان در این دوره از تاریخ گام‌های بزرگی را در راه اسلام و انقلاب برداشته‌اند که شاهد و ناظر بر این گفتار وجود هزاران شهیده زن است که در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب ثبت و ضبط شده است.

 

وی با بیان اینکه گام‌هایی که در مسیر حفظ انقلاب و اسلام برداشته شده است، مثمر ثمر بوده که امروز شاهد عکس‌العمل و تلاش و تکاپوی بیش از پیش دشمنان هستیم، افزود: آنچه دشمنان را به تکاپو وادار کرده است مقاومت و پایداری مردان و زنان ایران بر اساس آموزه‌های اسلام و با تکیه بر آرمان‌های مقدس نظام است و امروز شاهد غلبه گفتمان انقلاب اسلامی در جهان هستیم.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه امروز برخی نگاه‌ها و نظرات و دیدگاه‌ها به حوزه مسائل زنان عقبه‌ای فمنیستی و لیبرالیستی دارد، تصریح کرد: در کشور‌ ما حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی در حوزه زنان انجام شده است و البته مسائل خاص این حوزه نیازمند رصد و مراقبت وی‍ژه است.

 

اصلانی خاطرنشان کرد:‌ دشمنان امروز می‌خواهند همان پروسه و روند غم‌انگیزی را که فرهنگ غربی را دچار چالش کرده است را در جامعه ایرانی اسلامی پیاده کنند؛‌ بنابراین در چنین برهه‌ای پایداری، بصیرت و آگاهی حق‌مداران در سوق دادن جامعه به سمت تعالی و رشد بسیار ضروری است.

 

وی افزود: یکی از مسائل مهم حوزه زن و خانواده به وی‍ژه در خانواده‌هایی که رکن اصلی خانواده یعنی زن شاغل است، بحث تربیت و برقراری ارتباط دو سویه والدین با فرزندان است؛‌ چرا که اگر این ارتباط به نحو درستی برقرار نشود هر یک از والدین و فرزندان به سویی رفته و جامعه پس از خانواده آسیب خواهد دید.

 

این کارشناس مسائل دینی و اجتماعی توجه و الگوبرداری از این سیره ناب و فرازمانی اهل بیت عصمت و طهارت را در عصر حاضر بسیار مهم دانست و گفت: احادیث،‌ روایات و نص صریح قرآن بر همراهی و ارتباط والدین و فرزندان تأکید دارند؛ ‌بنابراین والدین می‌توانند با این الگوبرداری آرامش، امنیت، ارتباط محبت‌آمیز و عاطفی را در بین اعضای خانواده خود ایجاد کنند.

 

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در باب مسائل مبتلابه بانوان شاغل اظهار داشت: زنانی که در بیرون از منزل فعالیت دارند و علاوه بر این موظف به ایفای نقش مادری و همسری هم هستند باید با تدبیر و درک موقعیت و با انگیزه خستگی فعالیت‌های روزانه خود را به گونه‌ای مدیریت کنند که اشتغالشان اثر سوء بر نقش‌های دیگرشان در کانون خانواده نگذارد و همچنان محیط خانه گرم، صمیمی، پرشور باقی بماند.

 

اصلانی خطاب به بانوانی که در مسیر حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام در حال فعالیت هستند، گفت: شما در مسیری الهی قدم گذاشته‌اید و باید بدانید که پاسداری عاشقی است نه شاغلی و البته بانوی پاسدار نمونه بانویی است که خستگی فعالیت های کاری خود را به سمت خانواده سوق ندهد.

 

گفتنی است، در پایان فرماندهان حوزه‌های برتر در جذب بسیج «طرح ضیافت»، فرهنگ یاران پژوهشگر، فرهنگی، رسانه، قرآنی و تحلیل و بررسی، فرماندهان حوزه‌های حضرت زینب(س) و خدیجه(س) شهرستان سمنان، حوزه بنت‌الرسول(ص) شهرستان گرمسار، حوزه فضیلت شهرستان میامی و حوزه ام ابیها(س) شهرستان آرادان تجلیل شدند./977/پ202/ح

ارسال نظرات