۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۲۷۹۷۶۷
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دولت با الفاظ و عناوین بازی نکند/ برجام در قالب لایحه تقدیم مجلس شود

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست بازی با الفاظ و عناوین را کنار بگذارد و در قالب لایحه ای برجام را به پارلمان تقدیم کند.
محمدحسن آصفري؛ نماينده مردم استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، درباره دیدگاه های مختلف در خصوص شیوه ارائه برجام به مجلس، با بیان این که دیدگاه های مختلف با اصل قانون فرق می کند، گفت: کسی نمی تواند قانون اساسی را طبق رای و نظر خودش تفسیر کند.

 

وی با بیان این که مجلس طبق قانون باید توافق نامه های بین المللی را تایید و یا رد کند، اظهار داشت: چطور در مسائل پیش پا افتاده و کم ارزش مجلس می تواند ورود کند اما در چنین مساله حساسی که نقش مهمی در آینده کشور و منافع ملی دارد با الفاظ و عناوین بازی کنیم.

 

آصفری با تاکید بر این که در این موضوع باید به قانون اساسی نگاه کرد، گفت: نقش مجلس را در این گونه مسائل نباید کمرنگ کنیم.

 

وی بیان کرد: اگر برجام به عنوان قانون در بیاید ما مشکلی نداریم، ما مشکلی با اجرای قانون نداریم، ما به سمت سلاح هسته ای نمی رویم و فتوای رهبر معظم انقلاب نیز ناظر به همین مساله است، قرار نیست خلاف قانون عمل کنیم.

 

آصفری اضافه کرد: اگر بر فرض هم که اتفاق افتاد، مثل مجلس هفتم که مجلس طرح دو فوریتی ارائه و اجرای پروتکل الحاقی متوقف شد، اقدام خواهد شد.

 

وی با تاکید بر این که دولت باید قانون را رعایت کند، ابراز داشت: دولت این موضوع را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند و اگر هم این کار را نکرد مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد چراکه برجام یک توافق بین المللی است.

 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توقع داریم دولت در چارچوب قانون عمل کند، ما اعتقاد داریم این توافق نه یک فتح الفتوح و نه یک شکست است.

 

وی در پاسخ به این سؤال که اگر برخی از بندهای بیانیه تغییر کند امکان اجرا در عرصه بین المللی دارد، گفت: امروز طرف مقابل بیش از همه نیاز به مذاکره دارد، اگر چنین اتفاقی افتاد می تواند جلسات غیر علنی بین مجلس و دولت گذاشته شود.

 

آصفری افزود: ما انتظار داریم به جای این که دولت اسامی و عناوین مختلف روی توافق بگذارد در قالب لایحه آن را به مجلس تقدیم کند.

 

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم با برگزاری جلسات غیر علنی به یک نتیجه و هدف مشترک و مشخص بر اساس مصلحت نظام برسیم.

 

وی اظهار داشت: مجس همراه و همگام است و با مراقبت شرایط را دنبال می کند، توافقی که عزت و مصلحت نظام را تامین کند هیچ کس با آن مخالف نیست.

 

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که دو قطبی کردن جامعه درست نیست، تصریح کرد: ملاک عمل برای مجلس و دولت و شورای عالی امنیت ملی باید قانون باشد، 1+5 آخر خطر نیست اگر به ظرفیت های داخلی و اقتصاد مقاومتی عمل کنیم چه توافق بشود و چه نشود کشور ما می تواند جایگاه برجسته ای را در دنیا داشته باشد. /924/پ202/ج
 

ارسال نظرات