۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۷۹۸۶۸

گردهمایی زائران حج تمتع آذربایجان‌شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) همایش زائران حج تمتع با حضور بیش از 2 هزار نفر در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.
همايش حجاج استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی امروز در همایش 2 هزار و 200 نفری زایران حج تمتع استان آذربایجان‌شرقی که در سالن ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تعداد زایران حج تمتع امسال نسبت به سال گذشته 700 نفر افزایش یافته و 140 نفر نیز در قالب یک کاروان از استان اردبیل به تعداد زایران استان اضافه شده است.


وی با بیان این‌که تمامی برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفاه حال زائران بیت الله الحرام اندیشیده شده است، گفت: امسال سه هزار و 330 نفر از استان در قالب 25 کاروان به همراه 123 نفر عوامل با هشت تا 9 پرواز از تبریز به عربستان برای برگزاری کنگره عظیم حج به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف می شوند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که این سفر معنوی حجاج آذربایجان شرقی 37 تا 39 روز به طول خواهد کشید، افزود: نخستین پرواز زایران حج تمتع از تبریز به سرزمین وحی اول شهریور امسال انجام و تا ششم این ماه ادامه می یابد.


روحی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه توصیه‌هایی برای زائران حج تمتع اظهار داشت: با توجه به قوانین خاص کشور میزبان، بایستی خود را قائل به مقررات آن کشور بدانیم و از ورود به بحث‌های اعتقادی و سیاسی در حرمین شریفین و دیگر اماکن عربستان سعودی پرهیز شود.


وی افزود: با توجه به اوضاع منطقه و ذهنیت ماموران و شهروندان سعودی جدا از وارد شدن به بحث های سیاسی و مذهبی در عربستان پرهیز شود، ضمن این‌که باید از تردد بی مورد در طول شب در بازارها و فروشگاه ها حتی تاکسی و اتوبوس ها به صورت انفرادی خودداری شود.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی با بیان این‌که ترددها با همراهی و هماهنگی «یاوران حجاج» در گروه های 10 نفری صورت می گیرد، گفت: زایران ایرانی سفیران کشور هستند، از این رو باید با اخلاق حسنه و رعایت نظم، شأن و منزلت ایرانی اسلامی خود را حفظ کنند.


روحی در پایان سفر معنوی حج را فرصتی مغتنم برای درک فضائل و حقیقت بندگی و عبودیت دانست و گفت: انتظار داریم زائران استان با پرهیز از بازارگردی‌های بی‌مورد، فرصت حضور در این سرزمین مبارک را تلف نکنند، چراکه چنین فرصت‌های معنوی در زندگی هر شخص به ندرت فراهم می شود./935/پ203/ح

ارسال نظرات