۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۷۹۹۰۴
اوباما خطاب به آیپک:

به دروغ‌پردازی ‌های خود پایان دهید

خبرگزاری رسا ـ رییس‌جمهور آمریکا با ارسال نامه‌ای به لابی صهیونیست‌ها در آمریکا موسوم به "آیپک"، از این لابی خواست تا از دروغ‌پردازی درباره توافق هسته‌ای ایران دست بردارد.
اوباما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه السفیر چاپ لبنان در گزارشی نوشت: درگیری لفظی رییس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دو روز اخیر به اوج خود رسید.

 

باراک اوباما در دو روز اخیر با ارسال پیامی به لابی های صهیونیستی در آمریکا، درگیری لفظی خود با نتانیاهو را به اوج خود رساند. وی در این پیام خطاب به این آیپک گفت: به دروغ پردازی‌های خود درباره توافق هسته‌ای ایران پایان دهید.

 

به نوشته روزنامه السفیر، نتانیاهو نیز مجبور شد نامه خود به اعضای دموکرات کنگره را اصلاح کند و به آنان بگوید که هیچ نظری درباره چگونه رای دادن آنان به این توافق ندارد.

 

در همین حال، روزنامه صهیونیستی "هاآتص" اعلام کرد: رییس سازمان جاسوسی اسرائیل، توافق هسته ای ایران را مثبت ارزیابی می کند اما از بیم  واکنش نتانیاهو این مسئله را پنهان می کند. "دان شابیر" سفیر آمریکا در تل آویو نیز گفت: اسرائیل باید خود را برای مرحله پس از تصویب  توافق آماده کند.

 

"اورلی ازولای" خبرنگار مشهور روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت از واشنگتن نیز ابراز عقیده کرد: تهدید اوباما تند و واضح بود و در دیدار اخیرش با دو نفر از اعضای آیپک، نیز این پیام تند و جدی را برای آنان ارسال کرد که از انتشار دروغ درباره توافق هسته ای ایران دست برداشته و به تبلیغات منفی خود پایان دهند./982/ب101/د

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات