۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۲۸۰۱۹۶
حجت‌الاسلام احمدی خبر داد؛

برگزاری بیش از 500 برنامه فرهنگی در دهه کرامت

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) از آغاز ویژه برنامه‏های دهه کرامت از روز شنبه 24 مردادماه با ورود کاروان اعزامی آستان مقدس امام رضا(ع) با عنوان «زیر سایه خورشید» به حرم مطهر حضرت معصومه(س) خبر داد.
دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی آستان مقدسه حضرت معصومه(س) عصر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت از جمله ابتکاراتی است که از سوی آستان مقدسه حضرت معصومه(س) بنیان‏گذاری شده است و پیش از این در تقویم وجود نداشت.

 

حجت الاسلام احمدی درباره شیوه انتخاب عنوان دهه کرامت افزود: انتخاب عنوان دهه کرامت برای این ایام برگرفته از لقب حضرت معصومه(س) است؛ در همین راستا نسخه دوم کتاب «در آستان کرامت» به چاپ رسید، که نام و محتوای مناسب با هر روز در دهه کرامت در آن بیان شده است.

 

وی در تشریح برنامه‏های دهه کرامت ابراز کرد: افتتاح ویژه برنامه‏های دهه کرامت از روز شنبه 24 مردادماه با ورود کاروان اعزامی آستان مقدس امام رضا(ع) با عنوان «زیر سایه خورشید» به صحن امام رضا(ع) در حرم حضرت معصومه(س)، در ساعت 19 آغاز می‏شود؛ این کاروان مورد استقبال خادمان و عموم مردم قرار می‏گیرد.

 

معاون فرهنگی آستان مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: ویژه برنامه شب میلاد حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با تلاوت قرآن با نوای سید جواد حسینی، سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری و مداحی سید مهدی میرداماد و سید احمد واعظی برگزار می‏شود؛ در پایان نیز مضجع شریف حضرت معصومه(س) گلباران می‏شود.

 

حجت الاسلام احمدی از برگزاری جشن‏های عمومی در روز میلاد خبرداد و خاطرنشان کرد: همانند سال‏های گذشته در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) جشن های مردمی دهه کرامت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، آیین خطبه خوانی و گل باران حرم مطهر آغاز می‏شود.

 

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: آیین معنوی هدیه نور پس از نماز عصر با تلاوت نیم جزء از قرآن کریم و هدیه ثواب آن به حضرت معصومه(س) برگزار می‏شود؛ همچنین آیین شعرخوانی ملکوت هشتم در عصر روز میلاد با حضور شاعران آیینی کشور از برنامه های دیگر روز میلاد است.

 

وی درباره برنامه شام میلاد گفت: جشن شام میلاد حضرت معصومه(س) بعد از نماز عشاء با سخنرانی حجت الاسلام حسینی قمی و مولودی خوانی عباس حیدرزاده برگزار می‏شود؛ به طور کلی بیش از 500 برنامه در 50 عنوان در دهه کرامت از سوی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‏شود.

 

حجت الاسلام احمدی از برگزاری برنامه‏های ویژه بانوان خبر داد و اظهار داشت: برنامه «در پناه بانو» ویژه بانوان از جمله برنامه های عصر روز 26 مردادماه است؛ برنامه« دختران خورشید»که ویژه دختران جوان است و در صبح روز 27 مرداد، ساعت 10 در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) برگزار می‏شود.

 

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بیان داشت: اعزام سفیران حضرت معصومه(س) به 8 استان تهران، کردستان، مرکزی، گیلان، اصفهان و چند استان دیگر، با عنوان «در سایه سار کریمه» از دیگر برنامه های دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام احمدی افزود: بازدید از مراکز گوناگون استان همانند غبارروبی بقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و ادای احترام به خانواده شهدای خواهر از جمله برنامه های این دهه است؛ همچنین در بوستان حضرت نجمه(س) ویژه برنامه هایی در شب های دهه کرامت برای قشر کودک و نوجوان برگزار می‏شود.

 

وی تجلیل از حافظان قرآن کریم را از دیگر برنامه‏های ویژه دهه کرامت عنوان کرد و اظهار داشت: آیین تجلیل از حافظان قرآن کریم برادر و خواهر که زیر نظر مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر حضرت معصومه(س) آموزش دیده‏اند، در 26 مرداد برای برادران و 30 مرداد برای خواهران برگزار می‏شود.

 

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: مسابقات قرآنی کریمه در مقاطع نوجوان و جوان و در دو قسمت خواهر و برادر در 29 و 30 مردادماه برگزار می‏شود و از جدیدترین برنامه های دهه کرامت است که تا به امروز برگزاری آن سابقه نداشت.

 

حجت الاسلام احمدی در ادامه گفت: آیین قرائت خطبه روزانه در دهه کرامت از آیین‏های بسیار قدیمی حرم مطهر بوده که از سوی خادمان انجام می‏شود؛ هنرمندان و خوش نویسان در حرم مطهر حاضر می‏شوند و احادیث و کلمات نورانی اهل بیت(ع) را به قلم زیبا نوشته و در اختیار مردم قرار می‏دهند.

 

وی با اشاره به ویژه برنامه «من هم مهربان هستم» اظهار داشت: برنامه من هم مهربان هستم، که ویژه فرزندان خادمان حرم مطهر است، در روز جمعه 30 مرداد برگزار می‏شود.

 

معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به افتتاح جشنواره بین المللی فاطمی(س)، همزمان با افتتاحیه برنامه های دهه کرامت، ابراز کرد: در این جشنواره به شخصیت های حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) به صورت عام پرداخته می‏شود.

 

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، فرهنگ زیارت، شخصیت حضرت معصومه(س) و دفاع از ولایت در سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) از موضوعات جشنواره و درگروه‏های سنی مختلف و با دو رویکرد عمومی و تخصصی است.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به برنامه های بین المللی دهه کرامت، اظهار داشت: همایش های بین المللی حضرت فاطمه معصومه(س) برای آشنایی با کرامات وزندگانی این حضرت، در 8 کشور هندوستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و چند کشور دیگر، اجرا می‏شود.

 

گفتنی است این جشنواره از نخستین روز ماه ذیقعده آغاز می‏شود و مهلت ارسال آثار تا سی‏ام آذرماه بوده و اختتامیه آن در یازدهم دی ماه، همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، برگزار می‌شود./840/ت301/ی

ارسال نظرات