۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۸۰۳۸۸
کارشناس دینی:

مؤمن غمخوار دین و پایبند به اخلاقیات اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با بیان این‌که انسان مؤمن غمخوار دین است، گفت: انسان مؤمن اهل غیبت، تهمت و فتنه نسیت، بلکه به اخلاقیات اسلام پایبند است.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی پنجشنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: توجه به مضامین دعا موجب ایجاد ارزش برای دعا نزد انسان می شود، از این رو برخی به علت عدم توجه به مضامین دعا، حال دعا خواندن ندارند.

 

وی بهترین حالت بین خدا و بنده خدا را هنگام دعا دانست و گفت: انسانی که دست او به سوی خداوند متعال باشد و با او حرف بزند از ارزش والایی برخوردار است.

 

این کارشناس دینی با انتقاد به توجه صِرف به دنیا، گفت: انسان مؤمن هیچگاه دین خود را به دنیا ترجیح نمی دهد و به دنبال بندگی کردن برای خداوند است.

 

وی با اشاره به این که داعش با نام خدا و پیامبر اسلام(ص) دست به کشتار مردم بی گناه می زند، گفت: انفجار مهیب در بغداد دویست کشته و زخمی بر جای گذاشت که این حادثه به علت عدم شناخت گروه های تروریستی اسلام نما از دین است که صِرفا شعار دین را سر می دهند.

 

انسان مؤمن اهل غیبت، تهمت و فتنه نسیت

حجت الاسلام رمضانی گفت: امام صادق(ع) در پاسخ به سؤال شخصی مبنی بر این که بهشت کجا است، فرمود نشستن شما در کنار خانه خدا مانند بهشت است.

 

این کارشناس دینی با تأکید بر قرار دادن برنامه ای در زندگی برای صحیح زندگی کردن، گفت: برخی منبر، سخنرانی و زیارتگاه را برای خود منبع کسب درآمد قرار داده اند.

 

وی انسان مؤمن را غمخوار دین دانست و افزود: انسان نباید فقط به فکر سپری شدن امورات خود باشد، بلکه باید در عرصه دین و اسلام فعالیت داشته و به مشکلات مردم نیز رسیدگی کند.

 

به گفته وی، انسان مؤمن اهل غیبت، تهمت و فتنه نسیت، بلکه به اخلاقیات اسلام پایبند است، از این رو مردم باید از دست و زبان یکدیگر در امان باشند، چرا که امام معصوم می فرماید وای بر حال کسانی که مردم از دست زبان آنها در امان نباشند.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید به رعایت حق الناس، گفت: عدم توجه به حق الناس برکت را از زندگی می برد و موجب عدم نزول رحمت آسمانی می شود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات