۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۸۰۷۱۰
مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی:

رسانه‌ها سیره حضرت فاطمه معصومه را بیش از پیش معرفی و تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این‌که شناخت و معرفت نسبت به زندگی و رفتار حضرت معصومه(س) برای الگوگیری جوانان و دختران لازم است، گفت: رسانه‌ها مطابق با معارف اسلامی برای تبلیغ و معرفی رفتار و نوع زندگی ائمه معصومین(ع) نقش بسزایی دارند.
حضرت معصومه(س)

زهرا سادات مؤمنی، مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دختران امروز چگونه می‌توانند در کسب معارف اسلامی حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند، گفت: هر انسانی در دوران زندگی خود نیاز به الگو و برنامه‌ریزی دارد و اگر جوانان اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند در عرصه‌های مختلف زندگی خود موفق خواهند بود.

 

وی تأکید کرد: شناخت و معرفت نسبت به زندگی و رفتار حضرت معصومه(س) برای الگوگیری جوانان و دختران لازم است.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، تصریح کرد: برای کسب آشنایی افراد از رفتار و زندگی حضرت معصومه(س) بررسی و تبیین زندگی ایشان مورد نیاز است، امروز عدم دسترسی به نحوه زندگی معصومین(ع) سبب شده فرزندان ما نتوانند زندگی خود را با آن تطبیق دهند.

 

مؤمنی بیان داشت: با رفع این اعتقاد که زندگی حضرت معصومه(س) همراه با قداستی بوده که قابل تطبیق با زندگی امروز نیست، می‌شود رفتار و زندگی حضرت معصومه(س) را برای مردم و جوانان تبیین کرد.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به آثار تبلیغ سبک زندگی و رفتار حضرت معصومه(س)، گفت: لازم است والدین برای تربیت فرزندان و دختران خود از اهل بیت(ع) و حضرت معصومه(س) الگو بگیرند، در همین راستا تلویزیون، رادیو و فیلم‌های انیمیشن مطابق با معارف اسلامی برای تبلیغ و معرفی رفتار و نوع زندگی ائمه معصومین(ع) نقش بسزایی دارند.

 

وی با اشاره به نقش دولت در الگوگیری افراد جامعه از اهل بیت(ع)، اظهار کرد: دولت در الگوگیری افراد جامعه از اهل بیت(ع) و رعایت عفاف و حجاب نقش موثری می‌تواند داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ابراز داشت: در قانون اساسی کشور ما به بحث حجاب و عفاف زنان توجه ویژه‌ای شده در حالی که دولت و ادارات خود را ملزم به اجرای قانون صریح جمهوری اسلامی نمی‌دانند.

 

مؤمنی در ادامه افزود: دولت باید روی بحث حجاب و عفاف دقت بیشتری کند و اقدامات جدی تاثیرگزار در کل جامعه انجام دهد تا بر روی مردم اثر بیشتری داشته باشد.

 

وی با اشاره به نگاه ابزاری به زن، گفت: متأسفانه امروز به زن نگاه ابزاری و نه انسانی دارند برای مثال زمانی که به هر انتخاباتی نزدیک می‌شویم برای تبلیغ خود از ابزار زن استفاده می‌کنند و در کلام تبلیغاتی خود به آزادی و حقوق زنان اشاره می‌کنند در حالی که انسانیت زنان مورد توجه آنان نیست.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه بیان داشت: متأسفانه برخی کاندیدهای انتخاباتی حقوق زنان را در پوشش و آزادی زنان مطرح کرده و بعد از انتخابات همه حقوق زنان را فراموش می‌کنند./807/ت302/ح

ارسال نظرات