۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۴
کد خبر: ۲۸۰۷۹۲
مبلغ حوزه علمیه خواهران:

دین اسلام بهترین برنامه‌ها را برای تکامل انسان ارائه کرده است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه با بیان اینکه بهترین برنامه‌ها برای تکامل انسان از طریق دین اسلام ارائه شده اس،ت گفت: خداوندی که آفریدگار تمام هستی و انسانها است بیش از هر کس می داند چه چیزی به صلاح بنده‌اش است.
دين اسلام

خانم سلیمی، مبلغ حوزه خواهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: بهترین برنامه ها برای تکامل انسان از طریق دین اسلام ارائه شده است و این به آن دلیل است که خداوند آفریدگار تمام هستی و انسانها است، بیش از هر کس می داند چه چیز به صلاح بنده‌اش است، از همین رو توجه به سیره اهل بیت که خود تجلی کامل دستورات دینی بودند می‌تواند در همه زمینه ها به ویژه تربیت فرزندان یاری‌رسان ما باشد.

 

وی اظهار داشت: از جمله مواردی که در شیوه تربیت حضرت زهرا(س) جایگاه خاصی داشت، تحرک و بازی کودکان بود، همبازی شدن رسول اکرم(ص) با دخترش زهرا(س) بیانگر این نکته مهم است که بازی و تحرک کودک، یکی از لوازم تربیت صحیح محسوب می شود، حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در خانه به بازی بچه ها توجه کافی مبذول داشتند و همین امر موجب شادابی و نشاط روز افزون آنها می‌شد.

 

سلیمی بیان کرد: حضرت فاطمه(س) از همان دوران کودکی با فرزندانش همبازی می‌شد و به این نکته توجه داشت که در بازی، نوع الفاظ و حرکات مادر، سرمشق کودک قرار می‌گیرد؛ بنابراین باید از کلمات و جملات مناسبی استفاده کرد، علاوه بر این باید در قالب بازی و شوخی شخصیت کودک را تقویت کرد و او را به داشتن مفاخر و ارزش‌های اکتسابی تحریک و تهییج کرد، این‌ها همه مرهون در پیش گرفتن شیوه های صحیح در این رابطه است.

 

این مبلغ حوزه با اشاره به اینکه

فعالیت و تکاپو به قدری برای سلامتی و رشد مناسب کودک، ضروری است که حتی برای تشویق آنها به تحرک و بازی، بزرگ‌ترها نیز باید تن به بازی و جست و خیز بدهند، افزود: بازی در دوران کودکی به منزله واکنش کودک در برابر عوامل محیطی و بروز استعدادهای نهفته اوست که تأثیرات آن در کنار تقویت جسم و افزایش بنیه کودک، قابل توجه است، همچنین بازی، در پرورش نیروی ابداع و ابتکار کودک بی نهایت موثر است، بنا بر این غفلت از بازی به هیچ وجه به صلاح کودک و والدین او نیست.

 

وی ادامه داد: متأسفانه افزایش بی رویه  بازی‌های کامپیوتری و اعتیاد به آن ها سبب بروز پیامدهای منفی چاقی در فرزندان است، نظارت والدین در انجام نوع بازی و مدت زمان انجام آن حائز اهمیت است. خوشبختانه با همت فعالان معتقد فرهنگی انواع بازی‌های فکری و جذاب که از نمادهای مذهبی استفاده شده و تحت بازی آموزه‌های دینی را آموزش می‌دهد، شرایط جدید و بهتری را به وجود آورده است.

 

سلیمی در پایان گفت: والدین باید در کنار بازی، آموزه های دینی را به خوبی به فرزندانشان آموزش دهند./9705/ت302/ح

ارسال نظرات