۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۸۱۱۴۳

طرح یاوران نماز در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی مدیریت برنامه های یاوران نماز(طرح مبین) با حضور مدیران نمونه مدارس کشور به میزبانی تبریز برگزار شد.
ياوران نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین دوره آموزشی مدیریت برنامه های یاوران نماز(طرح مبین) به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی و با حضور مدیران نمونه مدارس کشور، جمعی از مسؤولان استانی همچنین حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در تبریز برگزار شد.

 


سیدمحمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ نماز اول وقت جزء اولویت های مهم و مشترک ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: نخستین هدف طرح مبین (مدیریت برنامه های یاوران نماز) آشنایی مدیران مدارس با نحوه تبلیغ نماز است.

 


وی با بیان این‌که برای اجرای این طرح حدود چهار هزار مدرسه با شرایط خاص و دارای حجم بالای دانش آموز انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: با گسترش آموزه های نماز در این مدارس می توانیم یاوران بیشتری از قشر فرهنگی و دانش آموز در سطح کشور داشته باشیم.

 


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر این‌که اهمیت نماز و مسائل تربیتی آن بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از آیات قرآنی، احادیث و روایات معتبر وارده بر این مسأله تأکید دارد، گفت: مدرسه نهاد مقدسی است که با وجود یاوران نماز می توان تربیت اسلامی و دینی را در آن تسهیل کرد.

 


مظفر با بیان این‌که منابع دوره آموزشی مبین مطابق با آموزهای تربیتی و اخلاقی مورد تأکید اسلام و اهل بیت است، تصریح کرد: آموزش تخصصی و اصولی و با برنامه می تواند این حرکت خیرخواهانه را سریع تر به مقصد برساند، در این مسیر نیازمند همت مدیران مدارس هستیم.

 


وی با بیان این‌که مربیان باید اهمیت نماز را بدانند و به نحوه تبلیغ و آموزش آن واقف شوند تا نسبت به ترویج نماز اقدام کنند، خاطرنشان کرد: مخاطب‌شناسی، آشنایی با روان و روحیه دانش‌آموزان و همچنین زمان‌شناسی در امر تبلیغ نماز ضرورتی است که بایستی مورد توجه مدیران قرار گیرد.

 


قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: طبق برنامه ریزی ها هر مرحله بعد از نتیجه بخش بودن ادامه پیدا خواهد کرد و همه بخش ها در صورت عدم موفقیت می توانند در دور بعدی شرکت کرده و راهکارهای بهتری را ارائه دهند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات