۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۲۸۱۸۳۵
استاد حوزه علمیه:

رکن اصلی ایمان، عمل انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه گفت: لازمه عاقبت بخیری انجام عمل صحیح و خداپسندانه است، از این رو پیامبر اسلام(ص) می فرماید ایمان در گفتار به همراه عمل است و عمل کل ایمان و گفتار جزئی از ایمان است.
حجت الاسلام عباسعلي نصرالله زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عباسعلی نصرالله زاده، استاد حوزه علمیه، چهار شنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که امام علی(ع) نکاتی را فرموده است که اگر انسان به آنها توجه و عمل کند، عاقبت بخیر و رستگار می شود، افزود: امیرمؤمنان(ع) می فرماید کسانی خوشبخت و رستگارمی شوند که پیوسته به یاد معاد باشند.

 

وی افزود: واژه معاد در برابر انسان دنیایی را برپا می کند که در این دنیا موازین سنجش اعمال وجود دارد و معاد نشانگر این است که روزی وجود دارد که همه اعضای بدن شهادت می دهند و این مهم قابل انکار نیست.

 

حجت الاسلام نصرالله زاده یکی از فواید به یاد معاد بودن را دقت در گفتار و کردار دانست و گفت: ابوذز غفاری می گوید قبل از گفتن سخن و انجام عملی خود را در نزد مولایم فرض می کنم و در رابطه با سخن و عملم تصمیم می گیرم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که عمل انجام شده باید در موازین شرع و قابل بررسی باشد، گفت: هدف از کردار و رفتار باید خدا باشد چراکه هدف غیر خدا پوچ و بیهوده است.

 

وی با بیان این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید کسی که خداوند را فریب ندهد نجات پیدا می کند، گفت: عمل را باید به نحو احسن انجام داد، اما متأسفانه برخی نماز خود را به شکلی بجا می آورند که با نماز صحیح فاصله دارد.

 

راضی بودن به رضای خدا، موجب عاقبت به خیری است

به گفته وی، لازمه عاقبت بهخیری انجام عمل صحیح و خداپسندانه است، از این رو پیامبر اسلام(ص) می فرماید ایمان در گفتارِ به همراه عمل است و عمل کل ایمان و گفتار جزئی از ایمان است.

 

حجت الاسلام نصراله زاده عمل انسان را رکن اصلی ایمان دانست و گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید هیچ عمل کوچک و بزرگی چشم پوشی نمی شود و همه اعمال ثبت می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با سفارش به اخلاص در عمل، گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید انسان باید به مقدار کفایت قناعت کند، چرا که حداقل لازمه زندگی و حداکثر برای انسان مسؤولیت می آورد.

 

وی یکی دیگر از عوامل عاقبت به خیری را راضی بودن به رضایت خدا دانست و گفت: برخی تمام نعمات خداوند را نادیده می گیرند.

 

حجت الاسلام نصرالله زاده گفت: امام صادق(ع) سفارش به شکرگذاری نعمت های خداوند، اعم از سلامتی، خانواده و لایت می فرماید، از این رو انسان باید با الگوگیری از بزرگان دین، در هر مرحله از رضای خداوند راضی باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات