۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۲۸۱۹۹۰
امام جمعه بابل:

مسجد محور تربیت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تاکید بر نیازمند بودن جامعه اسلامی به نقش آفرینی مساجد گفت: مساجد بر اساس سنت الهی و سیره پیامبر اسلام(ص)، محور تربیت اسلامی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع ائمه جماعت مساجد شهرستان بابل با گرامیداشت روز مسجد به تهاجم فرهنگی دشمن برای دور کردن افراد جامعه از دین پرداخت و گفت: راه اصلی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، احیای مساجد و محور قرار دادن این پایگاه مهم الهی در سطح هر محله است.

 

 وی با بیان این مطلب که دین از مسجد جدا نیست، افزود: مسجد در اسلام  محور همه برنامه های فرهنگی و سیاسی در اجتماع مسلمانان است و لذا اولین اقدام پیامبر(ص) برای بنیانگذاری حکومت اسلامی در مدینه، ساخت مسجد بود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل، تلاش برای احیای مساجد و نقش تاثیر گذار آن در سطح هر منطقه را وظیفه اصلی امامان جماعت مساجد دانست و خاطرنشان کرد: دوری وعدم حضوردرمسجد آسیب های اجتماعی زیادی به جامعه اسلامی وارد می کند زیرا کارکرد مساجد وفاق، همدلی و نمایش اثر اجتماعی دین در جامعه است.

 

وی با انتقاد از برخی افراد که غافل از جایگاه مهم مسجد هستند، اظهار داشت: مبادا افرادی به بهانه نوگرایی بخواهند با تدارک برنامه هایی خارج از مساجد، به فکر جذب کردن نوجوانان و جوانان باشند.

 

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این مطلب که دین از راه مسجد ترویج می شود، تصریح کرد: با تشویق نوجوانان و کودکان به حضور در مساجد سعی کنید تا چرخه ورود و خروج به مسجد در جامعه اسلامی در حال گردش و تحول باشد.

وی با اظهار تاسف از خالی بودن برخی از مساجد از حضور مردم، ادامه داد: ما نیازمند به بهره‌گیری از مسجد هستیم زیرا مساجد بر اساس سنت الهی و سیره پیامبر اسلام(ص)، محور تربیت اسلامی هستند.

 

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء، روح معنوی حاکم بر مساجد را عاملی برای تقویت روحیه معنوی مردم دانست و تاکید کرد: ائمه جماعات و هیئات امنای مساجد با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تلاش‌های دلسوزانه، شرایط  مطلوب را هم از نظر رفاهی و بصری و هم از نظر محتوا ایجاد کنند.

 

وی افزود: مسلط شدن ائمه جماعات به نیازهای روز جوانان،فن تبلیغ غیر مستقیم و پاسخ به شبهات می تواند در جذب جوانان به مسجد موثر است. 

حجت الاسلام روحانی یکی دیگر از آسیب های برخی از مساجد را برگزار نشدن منظم نمازهای جماعت برشمرد و اظهار کرد: سفرهای زیارتی پی در پی روحانیان با عنوان روحانی کاروان و عناوین دیگر، به برپایی منظم نماز جماعت در مساجد آسیب می‌‌زند و از اعتماد مردم به مساجد می‌کاهد.

 

وی نبود هیات امنای قوی را از جمله آسیب های برخی مساجد عنوان کرد و گفت: متأسفانه، برخی افراد نگاهی مالکانه به مساجد دارند و این مساله موجب بی‌اعتمادی مردم به مساجد می‌گردد./1313/پ202/ب

ارسال نظرات