۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۲۸۲۱۲۳
با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان؛

دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با برگزاری آیین اختتامیه و معرفی و تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف در بجنورد به کار خود پایان داد.
حجت الاسلام يعقوبي - مراسم اختتاميه جشنواره سراسري تئاتر رضوي ثابت قدم وحيد- اختتاميه جشنواره سراسري تئاتر رضوي مراسم اختتاميه جشنواره سراسري تئاتر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  جمعه شب، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور مسؤولان و مدیران کشوری و استانی و نیز هنرمندانی از سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار و برگزیدگان بخش های مختلف تقدیر شدند.

 

در این آیین افزون بر تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف، از کارگردانان نمایش مشترک سه استان «بوسیدنت به وقت تگرگ»، سپیده نظری پور مدرس تئاتر کشور، علی عابدی کارگردان و بازیگران نمایش «نیم مرده» اثر مشترک ایران و تاجیکستان، استاندار خراسان شمالی، محمود ثمینی، فرماندار سابق بجنورد و شهردار بجنورد تقدیر شد.

 

حسین ثابت قدم وحید، دبیر دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی در آیین اختتامیه این رویداد، اظهار کرد: امروز مردم با فرهنگ، ولایتمدار و مهمان نواز و هنرمندان فرهیخته خراسان شمالی باب الرضا و گنجینه معرفت ها مفتخرند که به بهانه بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری استان میزبان ارادتمندان، دلدادگان، هنرمندان و خادمان فرهنگ رضوی از سراسر کشور هستند.

 

وی اضافه کرد: خداوند بلند مرتبه بی همتا را شاکر و سپاسگزاریم که پس از دوسال وقفه قطار جشنواره تئاتر رضوی به حرکت در آمد و این رویداد فرهنگی و هنری مجدداً احیا شد، اما این بار با رویکردی متفاوت، بدیع و جذاب در دو بخش همایش ملی گفتمان تئاتر دینی که برای اولین بار در کشور برگزار شد و زمینه گفتگوی 50 تن از بزرگان، اساتید و نظریه پردازان تئاتر دینی و هنرمندان حوزه نمایش دینی را فراهم کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین بخش جشنواره تئاتر رضوی که زمینه نقش آفرینی و هنرنمایی 200  تن از داوران، کارگردانان، بازیگران و هنرمندان حوزه نمایش را از سراسر کشور در استان خراسان شمالی فراهم ساخت.

 

وی ارتقای تراز مدیریت فرهنگی و هنری استان، بسترسازی برای تبدیل شدن استان خراسان شمالی به پایگاه تئاتر دینی کشور، جلب توجه مسؤولان ارشد حوزه فرهنگ و هنر کشور برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در سطح بین المللی و قرار گرفتن استان در افق نگاه نویسندگان، اساتید و نظریه پردازان تئاتر دینی را محصول انسجام، همدلی و همزبانی بین مسؤولان استانی و کشوری دانست و افزود: این امر می تواند چشم انداز روشن و نوید بخشی را برای آینده فرهنگ وهنر استان ترسیم کند.

 

ثابت قدم وحید اظهار کرد: با لطف و عنایت الهی و توجهات خاصه حضرت امام رضا(ع) و همت هنرمندان و مسؤولان گام اول، با اقتدار تمام برداشته شد و ثابت گردید که این استان شایستگی و قابلیت انجام کارهای بزرگ و ماندگار را دارد و باید او را برای برداشتن گام های بعدی از جمله تبدیل شدن استان به پایگاه تئاتر دینی کشور و بین المللی شدن جشنواره تئاتر رضوی حمایت و یاری کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه به ارائه گزارشی از روند ارسال آثار به دبیرخانه دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی پرداخت و افزود: 150 متن نمایشی از سوی هنرمندان سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد 33 متن در مرحله اول داوری در بخش مسابقه انتخاب شد و پس از آن برای مرحله نهایی نیز 12 اثر برای حضور در جشنواره برگزیده شدند.

 

ثابت قدم وحید همچنین تصریح کرد: 15 متن در بخش ویژه نیز به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که در نهایت چهار اثر برای اجرا در این جشنواره منتخب شدند.

 

گفتنی است، دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی جمعه شب با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد./9314/پ202/ح

ارسال نظرات