۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۸۲۲۳۶
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه؛

تأکید بر اجرای صحیح اصلاحات و مبارزه با فساد اخلاقی

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق خواستار اجرای صحیح و مناسبت اصلاحات با پشتوانه مردم و مرجعیت شدند و تاکید کردند که دولت باید با خانه‎های فساد مبارزه کند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، به طرح اصلاحات حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: اگر طرح اصلاحات برگرفته از آموزهای قرآنی و سیره معصومان نباشد نتیجه مثبتی در بر نخواهد داشت و نمی‎توان آن را طرح اصلاحات نامید.

 

وی از دولت العبادی خواست که به شیعیان و احکام شرعی احترام بگذارد و تاکید کرد که این دولت باید مغازه‎های شراب فروشی و کاباره‎های شبانه را تعطیل کند.

 

وی افزود: شراب فروشی و راه اندازی خانه‎های فساد بر خلاف آموزه‎‎های شرعی و دینی است بنابراین مردم و اعضای دولت باید جهت تعطیلی آنان همت و تلاش مضاعفی را انجام دهند.

 

خطیب جمعه کوفه حوزه‎های علمیه را در کنار مردم مظلوم دانست

 

حجت الاسلام علی الطالقانی، خطیب جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد کوفه برگزار شد بر ضرورت مبارزه با مفسدان تاکید کرد و گفت: مفسدان مانند حیوانانی هستند که زهر کینه توزان خود را در جهت ایجاد تفرقه به جامعه اسلامی تزریق می‎کنند.

 

وی عراقی‎های را انسان‎های آزاد خواند و تصریح کرد: ملت عراق هر گونه استثماری را به شدت محکوم و با برگزاری تظاهرات‎های مسالمت آمیز درپی احقاق حقوق خود و مبارزه با مفسدان هستند.

 

خطیب جمعه کوفه خواستار حفظ مصالح عمومی و ترک منفعت‎های شخصی شد و تصریح کرد: حوزه علمیه همواره همراه مردم مظلوم است و مرجعیت همیشه از خواسته‎های مشروع آنان حمایت می‎کند.

 

امام جمعه ناصریه بر اجرایی صحیح اصلاحات تاکید کرد

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد به بیان راه‎های اجرای اصلاحات حقیقی در کشور پرداخت و گفت: مسؤولان اجرای طرح اصلاحات با انجام مشورت صحیح و مناسبت باید این طرح را به صورت دقیق اجرا کنند.

 

وی افزود: طرح اصلاحات جهت اجرای درست آن، احتیاج به حمایت و پشتیبانی مردم و مرجعیت دارد.

 

خطیب جمعه ناصریه از حکومت‎های محلی خواست که با تشکیل کارگروه‎های طرح اصلاحات را هر چه سریعتر به مرحله اجرا در آورند./994/ب901/د

ارسال نظرات