۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۲۶۱

صعود طلاب غیر‌ایرانی به قله دماوند

خبرگزاری رسا ـ طلاب و جمعی از کارکنان جامعه المصطفی قم و مشهد به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت به قله دماوند صعود کردند.
صعود به دماوند دماوند دماوند دماوند دماوند

حجت الاسلام علی شریفیان مهر، مدیر کمیته فرهنگی فدراسیون کوهنوردی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت بیست و پنجمین صعود به قله دماوند با افتخار همراهی طلاب و جمعی از کارکنان جامعه المصطفی قم و مشهد صورت گرفت.

 

وی افزود: این طلاب از کشورهای مختلف از جمله افغانستان و تاجیکستان بودند؛ این صعود با تمرینات و برنامه ریزی های چند ماهه انجام شد.

 

حجت الاسلام شریفیان مهر اظهار داشت: این گروه کوهنوردی جمعا 18نفر بودند که در مدت 3 روز 14 نفر آنها موفق به صعود به قله دماوند شدند.

 

 

مدیر عامل موسسه فرهنگی ورزشی عالیان با اشاره به اهداف کوهنوردی طلاب، عنوان کرد: صعود طلاب به قله دماوند در راستای تحقق توصیه رهبری بر لزوم توجه طلاب به ورزش جهت سلامت جسم و روح آنها است.

 

وی خاطر نشان کرد: کوهنوردی طلاب یک ابزار تبلیغی به شمار می آید چرا که صود طلاب با لباس روحانیت و اقامه نماز جماعت در بین راه برای کوهنوردان عام، قابل توجه و تأثیر گذار است.

 

حجت الاسلام شریفیان مهر عنوان کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته طلاب به قله های مرتفع از جمله علم‌کوه که دومین قله مرتفع ایران در کلاردشت به شمار می‌آید و برف انبار قم صعود کرده اند، برای سال های آینده برنامه ریزی های بیشتری در نظر گرفته شده است./1325/ت302/س

ارسال نظرات