۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۲۳۶۰
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه؛

مراسم اختتامیه نخستین اردوی آموزش مکالمه زبان عربی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزش مکالمه زبان عربی که ابتدای مردادماه سال جاری شروع ‌شده بود صبح دوشنبه با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.
مکالمه زبان عربي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزش مکالمه زبان عربی که ابتدای مردادماه سال جاری شروع‌شده بود ساعت 7 صبح دوشنبه دومین روز شهریورماه 1394 با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
گفتنی است این مراسم با حضور 250 طلبه شرکت‌کننده در این اردوی آموزشی که در رده‌های سنی سیکل و دیپلم بوده‌اند در محل نمازخانه مدرسه امام محمدباقر (ع) برگزار خواهد شد.
 
لازم به ذکر است حجت‌الاسلام سید محمد حجازی زاده، مدیر مدرسه امام محمدباقر(ع) در زمان برگزاری این اردوی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مکالمه زبان عربی در متن درسی طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: این دوره آموزشی به‌عنوان اولین دوره آموزش مکالمه زبان عربی در راستای اجرایی شدن مصوبه شوری آموزشی حوزه‌های علمیه مبنی بر الزامی شد آموزش مکالمه زبان عربی در سرفصل دروس مدارس علمیه برگزارشده است.
 
وی با اشاره به گسترش سراسری این طرح در سال‌های آتی، گفت: سال تحصیلی 94- 95 این دوره به مدت 400 ساعت آموزشی در مدارس امام محمدباقر(ع) و فاطمی قم برای شرکت‌کنندگان این اردو ادامه خواهد داشت.
 
همچنین حجت‌الاسلام علی محبی، مدیر مدرسه علمیه فاطمی و مجری این طرح آموزش در رده سنی سیکل در محل مدرسه فاطمی قم، از توانمندی ایجادشده در طلاب در طول این اردوی آموزشی خبر داد و گفت: طلاب از هفته دوم این دوره آموزشی در محیط مدرسه از مکالمه با زبان فارسی منع و مکالمه روزمره خود را با زبان عربی انجام داده‌اند.
 
لازم به ذکر است که در مراسم اختتامیه جمعی از معاونین حوزه علمیه سراسر کشور و حوزه علمیه قم حضور خواهند داشت./921/ت302/ی
ارسال نظرات