۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۸۲۴۲۹
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی:

کل اعتبار مساجد استان آذربایجان شرقی 10 میلیارد ریال است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: طبق مصوبات مجلس، مساجد دولتی نبوده و فقط دولت وظیفه ساماندهی و نظارت بر امور مساجد و اوقاف را دارد.
حجت الاسلام علي مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جمع زائران امامزادگان سیدکمال الدین و سیدجمال الدین هشترود اظهار داشت: اولویت کاری امسال اوقاف و امور خیریه استان، تجهیز و تکمیل امامزادگان و بقاع متبرکه به امکانات مورد نیاز است.

 


وی با بیان این‌که تجیهز مساجد و بقاع متبرکه استان در راستای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان و جذب جوانان به اماکن مذهبی انجام می شود، خاطرنشان کرد: دشمن قصد دارد با برنامه ریزی و هجمه های فرهنگی، جامعه را از مسیر اصلی خود دور کند، بنابراین کار مسؤولان فرهنگی برای مقابله با هجمه های دشمنان بسیار خطیر است.

 


حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که اداره مساجد بایستی به صورت مردمی باشد، گفت: کل اعتبارات مساجد استان آذربایجان شرقی در سال جاری 10 میلیارد ریال است، که طبق مصوبات مجلس، مساجد دولتی نبوده و فقط دولت وظیفه ساماندهی و نظارت بر امور مساجد و اوقاف را دارد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که بقاع متبرکه باید به مکانی برای انجام فعالیت های فرهنگی تبدیل شود، گفت: انتظار داریم شهرداری و شورای اسلامی شهر هشترود با تملک خانه های اطراف این امامزاده، نسبت به توسعه منطقه گردشگری مذهبی در هشترود کمک کنند.

 


بنابر این گزارش، حجت الاسلام مصائبی، همچنین در جمع مردم، علما، هیات امنای مساجد شهرستان هشترود در مسجد جامع این شهر از راه اندازی اداره اوقاف و امور خیریه در هشترود طی 15 روز آینده خبر داد و اظهار داشت: انتظار داریم مسؤولان شهر به ویژه فرمانداری در تسریع این امر اوقاف را یاری کنند.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران با حکومت دینی و شیعی مشکل دارند، افزود: دشمنان قبول نمی کنند که حکومت دینی اکنون به بزرگ ترین حکومت های دنیا تبدیل شده و سایر حکومت ها را به زانو درآورده است.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که دشمن قصد دارد با هجمه های فرهنگی، مردم را از مساجد و علما دور کند، خاطرنشان کرد: جوانان و مردم باید با توجه به حرکات دشمنان بدانند که تبلیغات دشمنان بیهوده نبوده و آن ها قصد دوری جوانان از مساجد و نمازهای جمعه را دارند.

 


حجت الاسلام مصائبی ابهت طاغوت و ابرقدرت های شرق و غرب شکسته شده است، گفت: مساجد و امامزاده ها، مکان هایی است که گروه های تروریستی داعش از آن ضربه می بینند بنابراین نسبت به تخریب آن ها اقدام می کنند، آن ها به خوبی می دانند که اگر این آثار حفظ، تجهیز و توسعه یابد، شیعه قدرتمند می شود./935/پ202/ب4

ارسال نظرات