۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۵۶۸
استاد حوزه علمیه بابل:

جنایت‌های دولت انگلیس از خاطره تاریخی ملت ایران پاک نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، گفت: جنایت‌های دولت بدنام انگلیس به ویژه پس از انقلاب اسلامی از خاطره تاریخی ملت ما پاک نمی‌شود و به نوعی ملت ما در ذهن تاریخی خود دولت انگلیس را دولتی فریبکار، خبیث و استعمارگر می داند.
عباس بابائيان
حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، به سابقه رابطه دولت استعمارگر انگلیس با ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس همواره در بین مردم ایران و خاورمیانه حکومتی بدنام و بدسابقه است که قرن‌ها به دنبال غارت منافع کشورهای استعمار شده و قرار دادن حکومت‌های دست نشانده خود بود.
 
وی افزود: ملت ما در ذهن تاریخی خود دولت انگلیس را دولتی فریبکار، خبیث و استعمارگر می داند.
 
مسؤول سابق نمایندگی ولی فقیه در منطقه چهارم دریایی سپاه به دخالت‌ها و جنایات استعمار انگلیس در یک قرن اخیر پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت انگلیس همواره برای تأمین منافع خود دست به هر جنایت و خیانتی می‌زند و پیشینه تاریخی این کشور مملو از جنایات بزرگ علیه ملت‌های مستعضف است.
 
وی ادامه داد: اختلاف افکنی و تفرقه بین ملت‌ها و مردم یک کشور برای تأمین منافع استعماری خود و عدم پایبندی به تعهدات، عهدنامه ها و انجام خیانت در طول روابط ایران با انگلیس دیده شده است.
 
حجت الاسلام بابائیان با بیان این مطلب که انگلیس با دخالت‌های مستقیم و غیرمستقیم در امور داخلی ایران و انواع توطئه ها برای مقابله با انقلاب اسلامی، از خود جز بدنامی چیزی برجای نگذاشته است، تأکید کرد: حمایت از جنایت‌های صدام در طول جنگ 8 ساله، حمایت از منافقان و گروهک‌های تروریستی، حضور فعال در جریان فتنه 88 و تحریم های ظالمانه اقتصادی از سوی دولت انگلیس از خاطره تاریخی ملت ایران پاک نمی شود.
 
امام جمعه بابلکنار با توصیه به دولت و مسؤولان نظام برای دقت بیشتر در انجام روابط سیاسی و دیپلماتیک با دولت انگلیس، اظهار داشت: اگر دولتمردان بخواهند ارتباط دیپلماتیک بین تهران و لندن برقرار باشد، باید همه جوانب آن را در نظر بگیرند که این سفارتخانه به جاسوسخانه دولت بریتانیا تبدیل نشود.
 
استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و برنامه ریزی بلند مدت برای اثرگذاری فرهنگی اشاره و تصریح کرد: ما تاکنون از ارتباط با غرب هیچ نفعی نبرده ایم و از این رو دولت و وزارت امورخارجه نسبت به از سرگیری روابط با دولت انگلیس هوشیار باشد و فریب دشمن را نخورد.
 
وی افزود: با توجه به اشتیاق زیاد کشورهای غربی برای از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی و تأمین منافع اقتصادی سیاسی خودشان، هوشیاری مسؤولان در برخورد با دولت‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس بسیار ضروری است.

 

حجت الاسلام بابائیان بر لزوم اجرای توصیه های مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی تأکید کرد و گفت: مسؤولان توصیه ها و خطوط قرمز مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری برای حفظ منافع ملی را مدنظر قرار دهند و با چشمان باز تحرکات دشمنان را رصد کنند./1313/ت302/ح

ارسال نظرات