۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۸۳۰
استاد حوزه علمیه مشهد:

اقامه نماز تجلی توحید عملی است

خبرگزاری رسا ـ استاد فلسفه و کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با اشاره به این که اقامه نماز، تجلی توحید عملی است، گفت: عبادت های خاص، یکی از ابعاد عبودیت است که نماز سرآمد عبودیت و ستون دین است.
اقامه نماز تجلی توحید عملی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم عطار رئوف، استاد فلسفه و کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران گفت: حضرت زهرا(س) عمر کمی داشتند، اما زندگی پر برکتی داشتند.

 

وی به جایگاه برکت در آموزه های اسلام اشاره و ابراز کرد: برکت داشتن به ثروت داشتن نیست؛ چرا که گاهی ثروت، نقمت است و ثروتی که نیز در راه گناه مصرف شود، برکت ندارد.

 

استاد فلسفه و کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد گفت: حضرت ایوب(ع) با وجود این که فرزندان و ثروت خود را از دست دادند و مریض نیز شده بودند، با صبر کردن در آن شرایط بحرانی، خداوند متعال در قرآن کریم، ایشان را «نِعم العبد» معرفی کردند. 

 

عطار رئوف به مضرات شراب اشاره کرد و افرود: خداوندی که انسان را آفریده است، سعادت و هدایت انسان را تأمین کرده است، شراب سبب زایل شدن عقل و هوش می شود، امروزه نیز در پزشکی اثبات شده است که اگر مادران در زمان بارداری از مشروبات الکلی استفاده کنند، سیستم عصبی و مغذی فرزندان آن ها دچار مشکل می شود.

 

اقامه نماز، تجلی توحید عملی است
این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: همان گونه که مصرف سیگار سبب ایجاد سرطان کبد و کلیه می شود، مصرف شراب نیز باعث ایجاد سرطان معده می شود. 

 

وی به آثار نماز در زندگی اشاره و ابراز کرد: نماز، ارتباط با خداوند است و سبب دوری از فساد و فحشا می شود، نماز به هدف خلقت نزدیک است؛ چرا که عبادت خداوند متعال است؛ «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُون، من جن و انس را نیافریدم مگر براى اینکه عبادتم کنند.»

 

استاد فلسفه و کلام مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد گفت: عبادت های خاص، یکی از ابعاد عبودیت است که نماز سرآمد عبودیت و ستون دین است.

 

عطار رئوف افرود: توحید بر دوگونه نظری و عملی است که توحید نظری، ناظر به این است که خداوند یکی است و صفاتش عین ذاتش است و در توحید عملی باید نشان بدهیم که در بعد عمل موحد هستیم و نمار، تجلی توحید در بعد عملی است.

 

این کارشناس مسائل خانواده اظهار کرد: نماز سبب می شود که ظرفیت انسان بالا برود و دعا مستجاب شود و مجوز ورود ما به بهشت است./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات