۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۸۳۴۹۹

دفترچه راهنمای توریست برای گردشگران مسلمان در ژاپن منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ آژانس گردشگری ژاپن دفترچه راهنمای گردشگری اسلامی را در اختیار هتل‌ها و رستوران‌ها قرار داد.
راهنما

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آژانس گردشگری ژاپن به منظور رفاه حال مسافران مسلمان، دفترچه راهنمای گردشگری حاوی اطلاعات و نکات اسلامی را در اختیار هتل‌ها و رستوران‌ها در سراسر این کشور قرار داده است.


مطالب موجود دراین دفترچه راهنما بر اساس نتایج حاصل از یک تحقیق و نظرسنجی از 1300 مسافر مسلمان که به این کشور سفر کرده‌اند، تنظیم و منتشر شده است.


ظرف سال‌های اخیر شمار مسافران مسلمانی که از کشورهای اسلامی مانند مالزی و اندونزی به ژاپن سفر کرده‌اند افزایش قابل توجهی داشته است که از دلایل این امر می‌توان به ایجاد سهولت در روند دریافت روادید و افزایش پروازهای ارزان قیمت اشاره کرد.


به گفته مقامات صنعت توریسم، هتل‌ها و رستوران‌ها در ژاپن برای پذیرایی از میهمانان وگردشگران مسلمان تاکنون آمادگی کافی کسب نکرده‌اند. از این روی دفترچه راهنمای گردشگران مسلمان به مسؤولان و خدمه اماکن تفریحی و گردشگری اجازه می‌دهد تا از نکاتی در ارتباط با نیازهای روزانه و سبک زندگی مسلمانان آگاهی یافته و آنها را در هنگام خدمت‌رسانی به مسلمانان مورد توجه قرار دهند.


برخی از این نکات عبارتند از تهیه خوراک حلال و فاقد گوشت خوک، نوشیدنی‌های غیر الکلی و اختصاص مکانی با ویژگی‌های لازم جهت ادای نمازهای پنج‌گانه در طول شبانه روز.


مطالب این دفترچه راهنما که به دو زبان انگلیسی و ژاپنی نگاشته شده است به کارکنان اماکن توریستی این اجازه را می‌دهد تا به سؤالات و نیازهای مخاظبان مسلمان پاسخ مناسب دهند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات