۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۸۳۵۰۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تمام دانشمندان در برابر اشراف امام رضا بر معارف الهی زانو می زدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به بعد علمی امام رضا(ع)، گفت: ایشان نه تنها به قرآن و معارف شیعی و اسلام اشراف داشتند، بلکه نسبت به تمام علوم و سایر ادیان الهی تسلط داشتند و این تسلط به حدی بود که در مناظره هایی که در دوران امامت ایشان انجام می گرفت، تمام دانشمندانی که طرف مناظره با آن حضرت بودند در مقابل علم ایشان زانو می زدند.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستاني، مدير کل تبليغات اسلايم بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر امروز در مراسم جشن میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با تبریک سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) به تبیین ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و با اشاره به ویژگی های این امام همام گفت: خدامحوری، بعد عبادی، برخورداری از سجایای اخلاقی، همنشینی با مستمندان و عنایت به فقرا به‌عنوان ویژگی های شاخص حضرت امام رضا (ع) است.

 
وی با اشاره به بعد علمی شخصیت حضرت امام رضا(ع) اضافه کرد: حضرت امام موسی کاظم(ع) ایشان را به ‌عنوان عالم آل محمد به برادرانش معرفی کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: ایشان نه تنها به قرآن و معارف شیعی و اسلام اشراف داشتند، بلکه نسبت به تمام علوم و سایر ادیان الهی تسلط داشتند، و این تسلط به حدی بود که در مناظره هایی که در دوران امامت ایشان انجام می گرفت، تمام دانشمندانی که طرف مناظره با آن حضرت بودند در مقابل علم ایشان زانو می زدند.
 
وی ادامه داد: عمر نورانی حضرت امام رضا (ع) 55 سال بود که 35 سال آن مقارن با دوران امامت پدر، و در 20 سال آن ایشان منصب دار جایگاه رفیع امامت و ولایت بودند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که آن حضرت دارای ویژگی های ممتازی بودند، افزود: بعد عبادی یکی از ویژگی های برجسته آن امام بود که همچون آباء معصومش در اوج عبودیت و بندگی قرار داشت و نه تنها به واجبات، بلکه خود را نسبت به انجام مستحبات و نوافل هم مقید می دانست.
 
حجت الاسلام سروستانی محوریت خداوند را یکی دیگر از ابعاد شخصیتی حضرت امام رضا (ع)  عنوان و تصریح کرد: ایشان فقط در جهت رضای خداوند گام بر می داشت و با دشمنان خداوند و دین خدا مقابله و مبارزه می کرد.
 
گفتنی است، در این آئین  ایمان زارعی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت و از کارکنان تبلیغات اسلامی استان بوشهر به مولودی خوانی و مدیحه سرایی پرداخت./833/پ203/ح
ارسال نظرات