۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۸۳۸۴۸
نماینده آیت الله سیستانی:

مرجعیت نقشه راه سیاسی عراق را ترسیم می‎کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله بر بهبودی وضعیت معیشتی جوانان تاکید کرد و گفت: مرجعیت نقشه راه سیاسی عراق را ترسیم می‎کند.
حجت الاسلام شيخ عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، خطیب جمعه شهر مقدس کربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر حرم امام حسین (ع) برگزار شد، به بررسی راهکارهای اجرای صحیح و دقیق طرح اصلاحات پرداخت و گفت: یکی از راه‎های موفقیت در اجرای طرح اصلاحات درک و فهم صحیح سیاستمداران و صاحبان قدرت از این طرح در زمینه‎های اجتماعی و خدماتی است زیرا آنان با جلب اعتماد مردم می‎توانند به خوبی به درخواست‎های آنان پاسخ مثبت دهند.


وی افزود: مردم عراق وعده و شعارهای زیادی از سیاستمداران و دولتمردان در دوره‎های گذشته شنیده‎اند ولی نتیجه‎ مثبت و مورد رضایت خود را هیچگاه ندیدند.


خطیب جمعه کربلا مردم را مصمم در اجرای طرح اصلاحات دانست و تصریح کرد: مردم عراق علاوه بر تاکید بر اجرای اصلاحات باید نسبت به جنگ با تروریسم هوشیار باشند زیرا پیروزی در این زمنیه احتیاج به دقت و توجه بیشتری دارد.


وی تاکید کرد که مرجعیت عالی عراق همان طور که در گذشته گفته است همیشه درپی بیان نقشه راه کلی روند سیاسی کشور است و تفاصیل این طرح و برنامه‎ها برعهده رؤسای سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه است.


حجت الاسلام کربلایی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه مهاجرت جوانان به کشورهای خارجی را یک پدیده خطرناک توصیف کرد وگفت: جوانان بسیاری در سال‎های گذشته با تحمل سختی، خطر و مشقت‎ بسیار به کشورهای خارجی سفر کردند. در این راه تعدادی از آنان جان خود را از دست دادند و یا گرفتار باندهای قاچاق انسان شدند.


وی افزود: مهاجرات جوانان به کشورهای خارجی، عراق را با فرار نخبگان و جوانان دانشگاهی مواجه کرده است. آنان در حالی به خارج سفر می‎کنند که اندک امیدی به بهبودی وضعیت معیشتی واقتصادی این کشور ندارند.


نماینده آیت الله سیستانی خواستار رسیدگی به وضعیت مهاجرت جوانان به خارج شد و تاکید کرد که وضعیت کشور باید به سمت بهبودی پیش برود و فرصت کار برای جوانان فراهم شود./994/ب901/د

ارسال نظرات